آخرین خبر

«سینمای ملی» با تمرکززدایی آغاز می‌شود/ آیین چراغ خاموشی نیست

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از ستاد خبری برنامه «مهر سینمای ایران»، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به مناسبت برنامه «مهر سینمای ایران»، پیامی صادر کرد.

متن پیام محمد خزاعی به شرح زیر است:

«سینمای ملی با تمرکززدایی آغاز می‌شود سینمای ایران در این سال‌ها قدم‌های بلندی به سوی ملی شدن برداشته است. سینمایی مطالبه‌گر، هویت‌محور، عدالت‌خواه، مردم نهاد، جستجوگر و حق‌طلب که می‌کوشد گفتمان تازه‌ای در حوزه اندیشه و تصویر پدید آورد. سینمایی که تلاش می‌کند چشم اندازی گسترده به وسعت همه این ایران پیش رو ترسیم کند. سینمای ایران ظرفیت‌های بسیاری برای خلق و نمایش در همه عرصه‌ها دارد که هنوز به دلایل بسیار از این ظرفیت حیرت‌انگیز و بالقوه، چنان که باید استفاده شایسته‌ای نشده است. بسترسازی برای استفاده حداکثری، هدفمند و شایسته از توانمندی‌های قاطبه هنرمندان خلاق و با استعداد شهرستانی یکی از آمال‌های بزرگ سازمان سینمایی در دوره اخیر است که به لطف همکاری بی‌شائبه دستگاه‌های مربوطه استانی، پیشکسوتان کارشناسان بخش‌های مختلف، این مهم در دسترس است.

برنامه مهر سینمای ایران با همین نیت و در راستای توجه ویژه دولت سیزدهم به عدالت فرهنگی قوام یافت و شکل اجرایی به خود گرفت. این برنامه، گام عملی مهمی در جهت احیای سینمای استان‌ها محسوب می‌شود و تلاش می‌کند در سایه امیدآفرینی و بسترسازی برای هنرمندان شهرستانی، راه را برای کشف و شناسایی استعدادهای تازه و میدان دادن به آنها هموار کند. برای رسیدن به سینمای ملی با همه مختصات و مشخصات جامع و تحقق وعده‌های داده شده، هیچ راهی به جز توجه و اهتمام عملی به سینما و هنرمندان استان‌ها و پر و بال دادن به استعدادهای تازه و نوشکفته آنها نداریم.

قدم اول رسیدن به سینمای ملی توجه به هویت ملی در همه ابعاد آن است و هویت ملی ما با حریر خوش نقشی از حضور همه مردمِ کشور ما، خرده فرهنگ‌ها، گویش‌ها، لهجه‌ها، زبان‌ها، آداب و رسوم و فولکلورها مزین شده که حقیقتاً مایه مباهات و غبطه برانگیز است. ما برای رسیدن به سینمای ملی باید از همه ظرفیت‌های گسترده فرهنگی کشور استفاده کنیم. سینمای ملی با تمرکززدایی آغاز می‌شود و برنامه مهر سینمای ایران اولین گام برای رسیدن به این هدف بلند است. برنامه مهر سینمای ایران می‌کوشد بازتاب دهنده فرهنگ عظیم و مغفول مانده‌ای باشد که کمتر در سینمای ایران مجال رشد و تماشا یافته است. فرهنگ عظیم و شگرفی که عمری همپای تاریخ وگستره‌ای وسیع به اندازه جغرافیای ایران عزیزمان را شامل می‌شود. باری! … برنامه مهر سینمای ایران بزرگداشت همه هنرمندانی است که سال‌ها بی چشمداشت کوشیدند چراغ سینما در اقصی نقاط کشورمان به خاموشی نگراید چرا که آیین چراغ خاموشی نیست.»

برنامه مهر سینمای ایران توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های در مناطق مختلف کشور با اهداف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر در حال برگزاری است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«سینمای ملی» با تمرکززدایی آغاز می‌شود/ آیین چراغ خاموشی نیست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید