آخرین خبر

دیدگاه آهنگساز مطرح در خصوص نمایشگاه “آقای مربوطه”

آوای ایرانیان:”آقای مربوطه” بدون شک نام و چهره ای آشنا برای مخاطبان تلویزیون ایران در اواسط دهه ۵۰ محسوب میشود، سریال خانوادگی که علی رغم فضای طنازانه  ای که در خود داشت، انتقادات گزنده از شرایط آن دوران که در قالب طنر تلخ در  مجموعه  بیان میشد، یکی از مهمترین ویژگی های آن مجموعه بود، حال قریب به ۴۰ سال از پخش آن مجموعه میگذرد، اما آقای مربوطه( بهزاد اشتیاقی) با آن ویژگی های خاص خود که تلفیقی از طنازی و  روحیه نقادانه خود است به عرصه هنری بازگشتی حرفه ای دارد اما اینبار  نه در قاب تلویزیون و سینما بلکه در قالب یک نقاشی که طی ۴۰ سال خانه نشینی و دوری از هنر هفتم، بیش از یک هزار تابلو نقاشی خلق کرده و اکنون در گالری تازه تاسیس و زیبای “دید” ۳۲ اثر منتخب خود را به معرض دید عموم قرار داده است.

حال وارتان ساهاکیان، آهنگساز مطرح در حین بازدید از نمایشگاه نقاشی “بهزاد اشتیاقی” به خبرنگار آوای ایرانیان گفت:  اشتیاقی از هنرمندان خیلی قدیمی محسوب میشود که از قبل از انقلاب با کارهای نمایشی ایشان به خوبی آشنا بودم و در زمان خودش کارهای نو و جدیدی بود که به نام “آقای مربوطه” پخش میشد.
وی ادامه  داد: هنر یک درختی است که شاخه هایی مختلفی دارد و کسی که در هنر باشد و در مقاطع مختلف رشته های مختلف هنری را تجربه کند عجیب نیست و مهم این است که هنرمند در درخت هنر باقی بماند مانند اشتیاقی که یک دوره کار بازیگری و نمایش میکرده  و حال سال هاست که به هنر  نقاشی روی آورده است.
وی گفت: در آثار اشتیاقی می توان این نکته را به وضوح دید که کارهای منتوعی را در دوران مختلف سنی خود طی ۴۰ سال اخیر خلق کرده است، شاید در نگاه اول به آثار نمایشگاه اینگونه تصور شود که این آثار توسط  ۱۰ نقاش مختلف کشیده شده است که هر کدام نگاه متفاوتی به دنیای پیرامون دارند.
وی در پایان در خصوص آخرین فعالیت های خود گفت: یکسری کارهای مذهبی و کلیسایی  است که باید برای ارکستر مینوشتم و ضبط میکردم و   امیدوارم بین ۶ ماه تا یکسال آینده این کار به سرانجام برسد.

گفتنی است، گالری دید که در تهرانپارس، خ اتحاد، خ ۱۹ غربی، پ۱۸ به همت موسسه آوانگار صوتی احداث شده،  همه روزه به جز یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ پذیرای علاقه مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دیدگاه آهنگساز مطرح در خصوص نمایشگاه “آقای مربوطه””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید