آخرین خبر

پاسداشت عباس محبی در فرهنگسرای ابن سینا

به گزارش آوای ایرانیان مراسم رونمایی از مستند «گام‌های پرواز» همراه با پاسداشت عباس محبی پیشکسوت رادیو و تلویزیون شامگاه گذشته ۶ تیر با حضور بیوک میرزایی، رامین پورایمان، منوچهر آذری، امیر پارسی، زهره کدخدازاده، سکینه ارجمندی از هنرمندان رادیو، فرانک رفیعی طاری دوبلور، ساجد قدوسیان تهیه‌کننده «صبح جمعه با شما»، بهروز خوش‌فطرت بازیگر، مجتبی تیموری نوازنده «صبح جمعه با شما» و علاقه‌مندان به هنر در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

در این مراسم عباس محبی بازیگر سینما و تلویزیون و از هنرمندان رادیو ایران با قدردانی از ابوالفضل توکلی کارگردان این مستند گفت: آقای توکلی خاطرات بسیار خوبی در حین تصویربرداری این کار برایم رقم زد و فکر می‌کنم مستند در مستند شد. پشت‌صحنه‌های این فیلم هم برای من جذاب بود و هم تجربه‌های خوب و جدیدی آموختم.

وی افزود: بنده افتخار شاگردی آقای بیوک میرزایی را دارم و به نظرم بهتر است این بزرگان درباره فیلم صحبت کنند.

بیوک میرزایی دیگر سخنران این جلسه بود که بیان کرد: به آقای توکلی تبریک می‌گویم؛ کاری که او انجام می‌دهد بسیار ارزشمند است و به نظرم اثرات آن بعدها خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: فراموش نکنید که در نسل‌های پیش از ما نیز هنرمندان خلاق بسیار زیادی داشته‌ایم که از آن جمله می‌توان به نوذری‌ها، قنبری‌ها، احمدی‌ها و … اشاره کرد. متاسفانه چنین فیلم‌هایی از آنان ساخته نشد تا نسل جوان آنها را بیشتر بشناسد، اما کاری که آقای توکلی انجام می‌دهد به جوانان کمک می‌کند تا هنرمندان خود را بهتر بشناسند. ساخت این مستندها از این‌ جهت در خور تقدیر و تشکر است. به نظرم کاری که آقای توکلی انجام می‌دهد بسیار پر زحمت است و شاید آن بهایی را که شایسته آن است، نمی‌دهند.

این هنرمند پیشکسوت عنوان کرد: عباس محبی را از پیش از انقلاب می‌شناختم. با اینکه شغل اصلی او نیروهوایی بود اما ذاتا هنرمند است و خوشحالم که به این جایگاه بالا رسیده است. باید بدانیم که عباس محبی چه پیشینه‌ای دارد و چه تلاش‌هایی در رادیو تلویزیون و سینما کرده است. امیدوارم مستند «گام‌های پرواز» این موارد را به تصویر کشیده باشد تا او را کشف کنیم.

ابوالفضل توکلی کارگردان مستند گام‌های پرواز در بخش پایانی این جلسه گفت: مستندهایی که درباره پیشکسوتان عرصه رادیو می‌سازم برایم بسیار لذت‌بخش است، چرا که در بین اهالی رادیو و همکاران آن صمیمیت بسیار خوبی برقرار است و همین مرا برای ادامه ساخت مستند تشویق می‌کند.

در پایان این نشست با اهدای تندیس شبکه مستند از بیش از نیم‌قرن فعالیت هنری عباس محبی بازیگر سینما و تلویزیون و از هنرمندان رادیو ایران قدردانی شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پاسداشت عباس محبی در فرهنگسرای ابن سینا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید