آخرین خبر

واکنش حاتمی‌کیا به لو رفتن نامه محرمانه اش به سردار سلیمانی

آوای ایرانیان:ابراهیم حاتمی کیا گفت:سردار سلیمانی پیشنهادی برای ساخت فیلم ۲۳ نفر داد اما من در نامه پاسخ او را دادم و او دلایل این امر را متوجه شد. آن نامه محرمانه بود و کسی که اقدام به انتشار آن کرد در واقع بی اخلاقی کرد.

ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما در حاشیه مراسم رونمایی از ارت بوک بادیگارد جمع خبرنگاران درباره ساخت فیلم جدیدش و سفرش به سوریه گفت: قرار نیست فیلم جدیدی بسازم و به سوریه خودم رفته بودم. تا هنگامی که فیلمنامه را ننویسم و آماده ساخت نباشیم امکان ندارد که بگویم قرار است فیلمی بسازم.
وی افزود: سردار سلیمانی پیشنهادی برای ساخت فیلم ۲۳ نفر داد اما من در نامه پاسخ او را دادم و او دلایل این امر را متوجه شد. آن نامه محرمانه بود و کسی که اقدام به انتشار آن کرد در واقع بی اخلاقی کرد.

دیباچه-حاتمی کیا-سلیمانی
وی با اشاره به سفرش به سوریه گفت: از مدتها پیش باید به این سفر می رفتم اما هر بار که می گفتم کسی من را نمی برد در واقع من برای رفتن به این سفر حتی دیر کرده بودم اما این بار قرعه به نام افتاد و به سوریه رفتم.
حاتمی کیا در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به آرت بوک بادیگارد گفت: این آرت بوک کاری از اسماعیل حاتمی کیا است و اگر بحث دیجیتال مطرح نبود شاید این مسائلی که در این کتاب عنوان شد جای طرح نداشت. بحث استوری برد در فرهنگ ما خیلی قدیمی شده و ما این موارد جدید را در فیلمسازیمان نداریم.
وی افزود: ما سعی کردیم قبل از نوشتن فیلمنامه برای اینکه هر تصویری مفهومی را درک کنیم با متخصصان آن به صحبت بنشیمیم… بر همین اساس و با آقای سهیل دانش اشرافی به صحبت نشستیم. به هر حال سینمای اکشن ما دقیق تر، مهندسی تر و ماندگارتر شده است. چه بخواهیم چه نخواهیم این مسیر باید پیش برود زیرا سینمای ما تا حدی فقر زده شده است و اقتصادش مسئله دار است.
وی گفت: گفتن این موضوعات می تواند دلخورکننده باشد اما به هر حال برای سینمای ما اتفاق افتاده و باید روی آن کار کنیم. هر کسی نمی تواند این کتاب را بخرید اما این کتاب برای دانشجوها مرجع است. ادعا نمی کنم که حاتمی کیا آغازگر این کتاب است. اما به هر حال سینمای ما تلاش کرد که متخصصان خارج از کشور را وارد ایران کند. برای مثال از خارج فیلمبرداری، گریمور و … آوردیم ولی این کتاب و هر آنچه که در آن است برای خودمان است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش حاتمی‌کیا به لو رفتن نامه محرمانه اش به سردار سلیمانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید