آخرین خبر

«غریبه شام » در سنگلج افتتاح شد/ اجرا در تاسوعا و عاشورای حسینی

چراغ‌های اجرای نمایش «غریبه شام» به کارگردانی کوروش زارعی در تماشاخانه سنگلج روشن شد.

به گزارش آوای ایرانیان؛ نمایش آیینی و مذهبی «غریبه شام» به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی کوروش زارعی، شب گذشته اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز و کوروش زارعی و جواد انصافی چراغ‌های اجرای این نمایش را روشن کردند.

این نمایش شنبه‌ها و همینطور در ایام عزاداری سومین امام شیعیان، امام حسین(ع) در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. محوریت اصلی این داستان زندگی حضرت رقیه(ع) است. این نمایش در شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی پذیرای مخاطبان است.

بازیگران این نمایش کاظم نظری، انوش معظمی، وفا طرفه،‌ حسن اردستانی، سید حمید لاجوردی، محمدجواد پیروزی، لیلا السادات موسوی، مریم السادات صدرپور، فائزه السادات حسینی، سنا زارعی، نگین السادات رسولی، فائقه حاجی مهدی،‌سوگند مقدم، حدیث تقی زاده، … و محمدرضا خویی نیز مدیر تولید پروژه است.

زارعی درباره این نمایش عنوان کرد: نمایش غریبه شام با پیشنهاد شهرام کرمی برای محرم سفارش داده شد. در این نمایش تلاش شد یک کار آیینی مرتبط با وقایع کربلا و متصل به دغدغه‌های روز دنیا به صحنه آورده شود، به همین دلیل هم یک قصه امروزی از مدافعان حرم را در نظر گرفتیم و به روایت کربلا نزدیک کردیم.

به گزارش فارس، داستان نمایش درباره دختری است که پدرش مدافع حرم سوریه است و بسیار از رفتن پدر خود نگران و ناراحت است، مدتی می‌شود که از سوریه و پدر خبری نمی‌شود به همین دلیل هم این خانواده راهی سوریه می‌شوند تا نامی از پدر خانواده پیدا کنند، در این مسیر اتفاقاتی برای این دختر و خانواده می‌افتد که مرتبط به کربلا می‌شود.

این نمایش هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«غریبه شام » در سنگلج افتتاح شد/ اجرا در تاسوعا و عاشورای حسینی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید