آخرین خبر

عکس/ تولد بازی “ارشاد” برای صندلی‌های خالی

آوای ایرانیان: فارس نوشت: یکی از اقدامات موثری که موسسه هنرمندان پیشکسوت در طی این چند ساله انجام داده،‌ تعویض ساختمان این مجموعه است. از این پس جشن تولدها و گرفتن عکس‌های یادگاری مدیر موسسه در ساختمان جدید و شیک‌تری انجام خواهد پذیرفت!

 موسسه هنرمندان پیشکسوت یکی از موسسات زیر مجموعه معاونت امور هنری وزارت ارشاد است. اما با وجود این که نزدیک به چهار سال از افتتاح این موسسه گذشته، دقیقا مشخص نیست که این مجموعه چه فعالیتی می‌کند! و یا اصلا چه کارکردی دارد؟!

آیا تنها کارکرد موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزاری چند جشن تولد مصنوعی و سوت و کور برای هنرمندان است؟ آیا این موسسه کاری دیگری جز ارسال پیام تسلیت بعد از درگذشت هنرمندان هم انجام می‌دهد؟  نوع عملکرد موسسه هنرمندان پیشکسوت این تلقی را در ذهن ایجاد کرده که گویا مدیران این موسسه به انتظار نشسته تا یک هنرمند مریض شود و یا زمینگیر شود تا بتوانند با عکاسان و خبرنگاران بر تخت او حاضر شوند و خوراکی برای تبلیغات خود بیابند.

البته یک از کارهای موثری که این موسسه در طی این چند ساله انجام داده،‌ تعویض ساختمان این مجموعه است! از این پس جشن تولدها و گرفتن عکس‌های یادگاری مدیر موسسه در ساختمان جدید و شیک‌تری انجام خواهد پذیرفت!

جالب است بدانید که بنابر اعلام سایت این موسسه منابع مالی موسسه هنرمندان پیشکسوت از چند طریق تامین می‌شود:

    ۱/کمک های دولت که از طریق پیش بینی در بودجه کل کشور به موسسه انجام می شود.

    ۲/کمک های حاصله از دستگاههایی که نمایندگان آنها عضو هیات امناء موسسه می باشند.

    ۳/جلب کمک های سازمانهایی که در بودجه آنها کمک به موسسات مشابه موسسه پیش بینی شده است.

    ۴/ هدایای نقدی و غیر نقدی مردم، سازمانها، شرکتهای دولتی و خصوصی و بانکها با رعایت کامل اصول مربوط به حفظ شئونات و کرامات انسانی پیشکسوتان هنری.

    ۵/ درآمدهای ناشی از فعالیت های اقتصادی، فروش آثار هنرمندان و نشریات، دوره های آموزشی، دریافت حق عضویت و حق المشاوره و…

حال پرسش اساسی اینجاست که چه اتفاقی برای پول‌هایی که به اسم هنرمندان پیشکسوت دریافت می‌شود،‌ می‌افتد؟ دقیقا وضعیت کدام هنرمند از قِبل موسسه هنرمندان پیشکسوت بهبود یافته است؟‌  و نکته جالب دیگر این است که چرا تا کنون یک گزارش یک خطی هم درباره نحوه عملکرد موسسه هنرمندان پیشکسوت منتشر نشده است؟!

موسسه هنرمندان پیشکسوت عملکرد جالبی هم در حوزه رسانه دارد. ظاهرا مدیرعامل این مجموعه از حضور خبرنگاران در مراسم‌های مربوطه این موسسه ابا دارد و شاید علاقه‌ای ندارد که خبرنگاران وارد حوزه استحفاظی او شوند و بخواهند از فعالیت‌های نه چندان قابل دفاعش گزارشی تهیه کنند. جالب است بدانید که موسسه هنرمندان پیشکسوت تنها از یک یا دو رسانه همراه و همسو برای پوشش رویدادهای این موسسه استفاده می‌کند. مسلم است موسسه ای که معلوم نیست دقیقا چه کار می‌کند (!) علاقه‌ای به حضور اصحاب رسانه نداشته باشد و خود را مبری از پاسخگویی بداند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس/ تولد بازی “ارشاد” برای صندلی‌های خالی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید