آخرین خبر

فلسفه “آخر زمان” در شرق تهران + عکس

آوای ایرانیان: نمایشگاه ۲۲ هنرمند مجسمه ساز  هم اکنون در “گالری دید” واقع در شرق تهران با حضور  ۲۲ هنرمند مطرح هنرهای تجسمی گشایش یافته است.

گفتنی است این نمایشگاه که تا ۲۵ آبانماه در گالری دید واقع در بزرگراه زین‌الدین شرق خ اتحاد خ۱۹غربی پ۱۸  برپا خواهد بود، آثاری خاص را شامل میشود که هرکدام با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، نگاه هر مخاطب را به خود جلب میکند، یکی از این آثار، مجسمه ساخته شده توسط” رامین جمشیدی”، هنرمند جوان و در عین حال با تجربه هنرهای تجسمی بود، رامین حمشیدی در وصف اثر زیبای خود  با عنوان “آخرزمان” ترجیح داد به جای گفتگوی خبری ، یادداشت دلنشینی را در اختیار ما قرار دهد که این یادداشت بدوم کم و کاستی به شرح زیر آمده است:

%d8%b3%d9%84%db%8c%d8%b4%d8%b3%db%8c

“زمانِ بی زمانی

زمان درهر نقطه ازکره زمین متفاوت است. زمانی که تنها به عنوان قراردادی ست که توسط انسان به وجود آمده و حال، خود بشر به این ماشین خود ساخته وابسته شده است و حیات روزانه ی خود را به دست زمان سپرده است. زندگی ماشینی که انسان برای خود به وجود آورده، درهر قطب کره زمین در زمان معینی با طلوع خورشید، روز خود را آغاز می گرداند و با غروب آن به پایان می رساند. اما بشر خود به این تکرار مکررات واقف است، تا به پیشرفت برسد،برج های سر به فلک کشیده می سازد،علم و فناوری و صنعت خود را گسترش می دهد، تا شاید با دست آوردهایش به آینده ای زیباتر و رنگی تر برسد،آینده ای که ممکن است فقط برای ما انسان ها جذاب باشد،نه موجود دیگری.
ولی جذاب تر از زمین و رنگ ها و برج هایش و…،بی مـثال ترین و زیباترین لحظات را می شود در بیرون از زمین دید و شگفتی و خلقت هستی را درک کرد،هستی ای که انسان زمینی و کره زمین در مقابل دریای بی نهایتش ذره ای بیش نیست.
در ادامه  مجموعه ی “آخر زمان” حرف هایی نا گفته باقی ماند که سعی کردم در این مجموعه تا حدی به آنها بپردازم،که مجموعه تا اندازه ای به تکامل برسد.

رامین جمشیدی،

%d8%b3%db%8c%d9%84%d8%a8%db%8c%d8%b4%d8%b3

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فلسفه “آخر زمان” در شرق تهران + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید