آخرین خبر

«باربد» چگونه داوری می‌شود؟

آوای ایرانیان: مدیر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر درباره نحوه جمع‌آوری آثار برای جایزه «باربد» توضیح داد: ما تمام آثاری را که در بازه‌ی زمانی مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ منتشر شده‌اند، در همه‌ سبک‌های موسیقایی بررسی می‌کنیم.

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی فجر، حمیدرضا نوربخش – مدیر سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر – ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در بخش جایزه‌ی باربد تا اواسط آذرماه فرصت دارند آثار خود را به انجمن موسیقی ایران ارسال کنند.

او اظهار کرد: ما مانند سال گذشته، تعدادی از افراد شاخص هر حوزه را برای داوری دعوت می‌کنیم، ولی پارسال داوری ضعف‌هایی داشت که سعی کردیم با گفت‌وگو با کارشناسان و کسانی که نقدی به داوری داشتند، نواقص را اصلاح کنیم و تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا داوری بدون نقص روال خود را طی کند.

وی درباره تمهیداتی برای دیده شدن هنرمندان ناشناخته، گفت: هدف اولیه‌ی ما این بود که جایزه‌ی باربد جایگاه و اهمیت خود را پیدا کند، به این دلیل که خلأ آن محسوس بود. ما جایزه‌ای در این زمینه نداشتیم که با اهمیت باشد و بتواند فعالیت‌های موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد. هدف اولیه‌ی ما این است این جایزه بتواند هرچه بیشتر جذاب و با اهمیت شود.

او بیان کرد: ما در همه بخش‌ها نمی‌توانستیم جایزه بدهیم، به تعدادی از بخش‌ها مانند نوازندگی، آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم جایزه دادیم. اما امسال این بخش‌ها بیشتر خواهند شد و هرچه پیش می‌رود گسترده‌تر هم می‌شود، مثلاً یک بخشی باید باشد مثل «آلبوم اولی‌ها» برای کسانی که برای اولین‌بار اثری را تولید می‌کنند و برای آن‌ها هم با یک نگاه حمایتیِ ویژه جایزه‌ای درنظر گرفته شود تا هم آن‌ها را معرفی کند و هم زمینه‌ساز تولید آثار بعدی‌شان باشد.

نوربخش افزود: ما هدفی غیر از با اهمیت‌ شدن جشنواره‌ی فجر نداریم، چون تنها جشنواره‌ی رسمی کشور است و باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود. به نظرم آن هدف‌گذاری و ریل‌گذاری که از سال پیش آغاز شده، جشنواره را به همین سمت پیش می‌برد و با توجه به هدفی که هست و فکر می‌کنم جامعه‌ی موسیقی ما هم همین هدف را دارد، فارغ از سلیقه‌ها، جشنواره را به‌عنوان یک رخداد مهم موسیقایی کمک و حمایت کند. اگر نظری داریم منتقل کنیم، نقد دلسوزانه‌ای هست انجام دهیم و جشنواره را با کمک همه‌ی اهالی موسیقی و دلسوزان به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«باربد» چگونه داوری می‌شود؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید