آخرین خبر

جشنواره ملی شمس و مولانا به حمایت نهادهای متولی نیاز دارد

به گزارش آوای ایرانیان محمد جعفرپور روز شنبه با اشاره به اعلام فراخوان ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا افزود: برگزاری با شکوه و درشان مفاخر ملی «شمس و مولانا» نیازمند همکاری حمایت و پشتیبانی نهادهای متولی است در این صورت است که جشنواره در سطحی بهتر و با شکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: فرمانداری، شهرداری و شورای شهر شهرستان خوی به تنهایی این جشنواره را برگزار می‌کنند و حمایتی از سوی نهادهای دیگر برای برگزاری این همایش صورت نمی‌گیرد.

مدیر موسسه تولیت شمس تبریزی ادامه داد: در صورت حمایت از این جشنواره بدون تردید این اتفاق ادبی در مکانی بهتر برگزار می‌شود در حالیکه اکنون چنین نیست و چه بسا گروه‌هایی که از استان‌های دیگر می‌آیند برای اسکان آنها با مشکل مواجه می‌شویم.

جعفرپور اضافه کرد: تمامی نهادهای متولی باید پابه پای ما حرکت کنند و نباید برگزاری رویدادهای فرهنگی تنها به مراکز استان‌ها خلاصه شود و از جشنواره‌هایی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شود هم باید حمایت لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شمس و مولانا متعلق به همه ایران است، یادآور شد: برای صیانت از داشته‌های فرهنگی خود باید قدم‌های جدی تری برداریم و اجازه ندهیم مفاخرمان در سایه بی تفاوتی ما از سوی دیگران مصادره شود.

مدیر موسسه شمس تبریزی افزود: اگر چه سال گذشته میراث فرهنگی و گردشگری ۱۰ میلیون برای هزینه اجاره تلویزیون و انجمن موسیقی ۲۵ میلیون به این جشنواره کمک کردند ولی با این وجود برای شکوفایی جشنواره ملی شمس و مولانا و صیانت از مفاخرمان به مساعدت و حمایت جدی‌تری نیازمندیم.

جعفرپور تاکید کرد: هیچ اعتباری از هیچ نهادی به جشنواره ملی شمس و مولانا پرداخت نمی‌شود و تولیت شمس به همراه شهرداری، شورای شهر و فرمانداری این رویداد ادبی را برگزار و هزینه‌های آن را تقبل می‌کنند.

صیانت از موسیقی اصیل ایرانی هدف جشنواره ملی شمس و مولانا

وی به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره گروه‌های موسیقی سنتی و اصیل ایرانی از سراسر کشور میهمان شهرستان خوی شده و دراین جشنواره شرکت می‌کنند.

جعفرپور محوریت این جشنواره را شعرهای عرفانی و اشعار مولانا عنوان کرد و افزود: هدف این جشنواره آشنایی جوانان با مفاخر و موسیقی اصیل ایرانی و تشویق آنها برای تولید آثاری با محوریت اشعار مولاناست.

به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره ملی شمس و مولانا موسیقی اصیل ایرانی (سنتی و نواحی) آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود فراخوان این جشنواره به تازگی منتشر شده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره ملی شمس و مولانا به حمایت نهادهای متولی نیاز دارد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید