آخرین خبر

تهران میزبان نسل میانی موسیقی ایران

آوای ایرانیان: میر مردانه گفت: اولین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» با حمایت‌های دفتر موسیقی، خانه موسیقی و انجمن موسیقی ایران طی پنج روز، پیش از جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی تهران برگزار خواهد شد.

امیر مردانه دبیر جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به فارس گفت: «این رویداد اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی است که بخش خصوصی اقدام به برگزاری و اجرای آن می‌کند. جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت‌های دفتر موسیقی و خانه موسیقی و همین طور انجمن موسیقی ایران طی پنج روز پیش از جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی برگزار خواهد شد.»

وی افزود: «در طرح تفصیلی این جشنواره بخش‌های پژوهش، رقابتی و اجرا دیده شده اما در این دوره با توجه به نزدیکی زمان برگزاری تصمیم گرفتیم فقط بخش اصلی جشنواره را اجرا کنیم. بخش اصلی جشنواره هم شامل تک‌نوازی، گروه نوازی و ساز و آواز می‌شود.»

مدیر موسسه فرهنگی هنری ساز و آواز درخصوص گروه‌های سنی شرکت‌کننده در این جشنواره نیز گفت: «از آن‌جایی که جشنواره موسیقی جوان رده‌های سنی پایه را پوشش می‌دهد، سعی کردیم رده‌های سنی بالاتر از ۲۶ سال را برای اجرا انتخاب کنیم اما در این جشنواره محدودیت سنی خاصی تعریف نشده است. درواقع شرکت‌کنندگان این جشنواره نه نسل اساتید و پیشکسوتان هستند و نه نسل جوان. تمرکز ما بیشتر بر هنرمندان نسل میانه این دو طیف معطوف است.»

مردانه در پاسخ به این سوال که آیا جشنواره موسیقی «هنگام» به نوعی همان بخش «نسلی دیگر» جشنواره موسیقی فجر است که مستقلا برگزار می‌شود، عنوان کرد: «می‌شود این طور هم نگاه کرد. اما صرفا به دنبال این بودیم که به عنوان بخش خصوصی همراه با خانه و دفتر موسیقی گامی برداریم و به این فکر نکردیم که این جشنواره شبیه کدام اتفاق و بخش جشنواره بوده است.»

این خواننده موسیقی سنتی در پایان گفت: «اولین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی توسط موسسه «ساز و آواز» و خانه موسیقی و حمایت خانه و انجمن موسیقی از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ آذر در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تهران میزبان نسل میانی موسیقی ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید