آخرین خبر

ناگفته‌های یک جنگ تمام عیار از شبکه افق را تماشا کنید + عکس

مستند “ناگفته ها؛ جنگ ضد عراق” با موضوع دلایل حمله آمریکا به عراق و دیدگاه‌های مخالف نسبت به این تهاجم، در چهار قسمت طی روزهای شنبه تا سه شنبه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، جنگ عراق یک عملیات نظامی است که در ۲۰ مارس ۲۰۰۳ با حمله یک ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و بریتانیا به عراق آغاز شد و تا ۱۹ اوت ۲۰۱۰ ادامه یافت.

این جنگ خیلی زود مخالفان جدی  گسترده ای در سطح بین المللی و داخل جامعه آمریکا پیدا کرد اما آنچه در این بین بیشتر از همه افکار عمومی جهان و مردم آمریکا را به خود مشغول ساخت، دلایل آغاز نبرد از سوی دولت آمریکا بود.

مستند «ناگفته ها؛ جنگ ضد عراق» ضمن بررسی دیدگاه های مختلف شکل گیری، دلایل این جنگ در ذهن مردم آمریکا را به بوته نقد و تحلیل می گذارد.

ملت بیردن رئیس سابق سازمان سیا در بخش مربوط به شوروی و رئیس جاسوسی سیا در پاکستان، رند بیرز دستیار سابق رئیس جمهور آمریکا، گراهام فولر معاون سابق شورای اطلاعات ملی در سازمان سیا، کارن کواتسکی سرهنگ دوم سابق نیروی هوای آمریکا، جان برادی کسلینگ مشاور سیاسی سابق ایالات متحده در سفارت آتن و پاتریک لانگ رئیس سابق اطلاعات خاورمیانه در سازمان اطلاعات، از جمله کارشناسانی هستند که در این مستند با آنها در مورد جنگ عراق گفت وگو شده است.

بررسی حملات ۱۱ سپتامبر، غوغاسالاری دولت بوش علیه رژیم صدام و سپس حمله به عراق، بخش های مختلف این مستند را تشکیل می دهند.

این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی رابرت گرینوالد در ۴ قسمت طی روزهای شنبه ۲۰ آذر تا سه شنبه ۲۳ آذرماه به روی آنتن شبکه افق می رود.

«ناگفته ها؛ جنگ ضد عراق» طی این چهار روز ساعت های ۱۸:۰۰ و ۲۲:۳۰ پخش می شود و تکرار آن هم ساعت ۱۲:۳۰ روز بعد پخش خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ناگفته‌های یک جنگ تمام عیار از شبکه افق را تماشا کنید + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید