آخرین خبر

گرامی‌داشت توران مهرزاد در برنامه «بانوی مهر»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، آیین گرامی‌داشت توران مهرزاد با عنوان «بانوی مهر» به پاس ۸ دهه فعالیت هنری این چهره پیشکسوت به همت گروه تولیدی مهرام، فرهنگسرای ارسباران و موسسه فرهنگی و هنری فرهیزش، یکشنبه ۲۸ آبان ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این آیین، ایرج راد بازیگر و کارگردان، بهزاد فراهانی بازیگر و نمایشنامه‌نویس، اسماعیل خلج کارگردان و نمایشنامه‌نویس، فریدون اسماعیلی گوینده و بازیگر رادیو، امیرحامد موسوی گوینده رادیو و کارشناس فرهنگی و دیگر هنرمندان کشورمان درباره چند دهه فعالیت و نقش‌آفرینی توران مهرزاد سخنرانی خواهند کرد.

در بخش دیگری از این آیین نکوداشت نمایشی رادیویی با بازی میکائیل شهرستانی و شهین نجف‌زاده به قلم گووان‌مهر اسماعیل‌پور اجرا خواهد شد، انوشیروان پویان نوازنده پیانو نیز در فواصل برنامه قطعاتی از نواهای ایرانی را خواهد نواخت. همچنین برشی از مستند «بانوی مهر» به روایت غزاله عربگل به نمایش در خواهد آمد.

توران مهرزاد از ۱۲ سالگی به درخواست عبدالحسین نوشین به کلاس‌های آموزشی وی راه یافت و در دهه ۲۰ جزو شاگردان برگزیده و ممتاز این استاد نمایش بوده است، مهرزاد سال‌ها زیر نظر بنیان‌گذار تئاتر نوین ایران و بانو لرتا در تئاتر فردوسی، سعدی و… با ستایش فراوان علاقه‌مندان هنر به اجرای نمایش‌هایی همچون ولپن، محتکر، مستنطق، سرگذشت و ده‌ها اثر دیگر پرداخت.

وی در ادامه فعالیت هنری خود در سال ۱۳۳۶ نمایشنامه قربانگاه عشق در نقش مقابل نصرت‌الله محتشم به رادیو این رسانه همه‌گیر وارد شد، همچنین سال ۱۳۳۸ فعالیت خود در بخش دوبله را آغاز کرد. زمان ورود وی به عرصه بازیگری در سینما به سال ۱۳۴۷ بازمی‌گردد و سال ۱۳۵۲ قاب تلویزیون را برای نقش‌آفرینی انتخاب کرد

مهرزاد در طول سال‌ها فعالیت هنری خود در سینما و تلویزیون با کارگردان‌هایی همچون جلال مقدم، علی حاتمی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، اسماعیل خلج، ابراهیم حاتمی‌کیا، داوود میرباقری و … همکاری داشته است.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گرامی‌داشت توران مهرزاد در برنامه «بانوی مهر»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید