آخرین خبر

مقامات تنبور به روایت یک آنسامبل نامتعارف + عکس

آوای ایرانیان: آلبوم «این‌همانی» به آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین تفرشی‌پور منتشر می‌شود

آلبوم «این‌همانی»  اثر امیرحسین تفرشی‌پور که بر اساس مقامات تنبور آهنگسازی و اجرا شده است روز پنجشنبه دوم دی‌ماه منتشر می‌شود.

آلبوم «این‌همانی» به سه  زبان کوردی کلهری ، هورامی و سورانی تولید شده است. در این آلبوم امیرحسین تفرشی‌پور، خوانندگی، نوازنده تنبور، آهنگسازی و تنظیم را برعهده داشته است. سامر حبیبی (کمانچه آلتو)، علی رحیمی(بندیر، دف،کوزه، دهل، درامز، افکت‌های آکوستیک)، بهاره حق‌پناه (هارپ)، یاسر نوازنده (شمشمال، نرمه‌نای، کلارینت) و محمدنجیب حسنی (تک نواز شمشال)  دیگر هنرمندان این اثر هستند.

سامر حبیبی که در این آلبوم نوازندگی کمانچه آلتو را انجام داده است، نوازنده‌ای شناخته شده در عرصه موسیقی ردیفی است از او چندی پیش  «کمانچه نوازی ردیف استاد عبدالله دوامی» توسط نشر ماهور منتشر شد. علی رحیمی نوازنده سازهای کوبه‌ای، هنرمندی با سابقه است که  در طول دوران فعالیت خود در آلبوم های موسیقی بسیار با آهنگسازان داخلی و خارجی همکاری داشته است. او عضور ثابت گروه «نور» است و سابقه همکاری  ارکستر ملی ایران و  ارکستر سمفونیک تهران را در کارنامه کاری خود دارد.  بهار حق پناه که سابقه همکاری با ارکستر سازهای ایرانی «شاهو» و ارکستر «میرآترا» را در کارنامه خود دارد علاوه بر هارپ ، نوازنده پیانو و کمانچه هم هست. یاسر نوازنده ، پژوهشگر موسیقی و نوازنده سازهای بادی ایرانی مثل دوزله، سرنا،قُشمه،کرنا،بالابان و … است او به واسطه حضور در گروه رستاک شناخته شده است.  محمدنجیب حسنی محقق موسیقی و ادبیات هورامی است که شمشال هم می‌نوازد و نقش مهمی در این آلبوم داشته است.

امیرحسین تفرشی‌پور آهنگساز و خواننده  «این‌همانی» سابقه شاگردی و همکاری با استاد علی اکبرمرادی را در کارنامه کاری خود دارد. او همچنین به عنوان تک نواز تنبور در ارکستر «کامه‌راتا» به رهبری کیوان میرهادی حضور داشته است. همچنین در مسند تک نواز ، آلبومی به نام «کهنه هواران» که کنسرتو تنبوری به آهنگسازی کیوان میرهادی است را در دست انتشار دارد.

پخش این آلبوم برعهده شرکت پخش جوان است و دیگر عوامل این آلبوم عبارتند از : صدابرداران:حسن خدایی‌نیا و پیام سوری، میکس و مستر نهایی: پیام سوری، طراح گرافیک :انوشیروان صدیق و مدیر هنری این پروژه هم امیر بهاری است.

«این‌همانی» اولین آلبوم امیرحسین تفرشی‌پور است که  براساس پژوهش‌های شخصی او در زمینه موسیقی کوردی و هورامی است. او که چند سالی از روی علاقه به موسیقی هورامی در این منطقه کار کرده است، در این آلبوم تلاش کرده تا در عین وفادراری به موسیقی محلی این منطقه با استفاده از ترکیب نامتعارف سازها به ادبیات خاصی در بستر این موسیقی دست پیدا کند.

«این‌همانی» روز پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در کتابفروشی هنوز (واقع در خیابان کریم‌خان بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ۱۳۴، طبقه دوم) با حضور عوامل تولید آلبوم رونمایی می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مقامات تنبور به روایت یک آنسامبل نامتعارف + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید