آخرین خبر

کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب، جزو مستضعفان جامعه هستند

به گزارش آوای ایرانیان علیرضا استرابی دستیار ویژه رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به شور نشاط دوره سی و چهارم نمایشگاه کتاب تهران پس از سه سال محدودیت‌های کرونایی گفت: الحمدالله، نمایشگاه کتاب تهران به‌خوبی و با مشارکت بسیاری از ناشران و مردم کتاب دوست به‌صورت مجازی و حضوری برگزار شد. البته سال گذشته هم به همین صورت برگزارشده بود ولی حال و هوای نمایشگاه امسال متفاوت بود و شورونشاط بیشتری را به‌واسطه پایان محدودیت‌ها و البته حضور پربرکت رهبر انقلاب، به همراه داشت.

وی در خصوص فرصت ویژه‌ای که نمایشگاه طی مدت ده‌روزه در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه نشر قرار داده است، گفت: به‌صورت کلی برگزاری نمایشگاه کتاب برای ناشران و علاقه‌مندان به کتاب فرصت بسیار خوبی است. ناشران می‌توانند باعرضه و معرفی جدیدترین تألیفات خود و با ارتباط مستقیم با مخاطبان و کتاب دوستان به تداوم این ارتباط خوش‌بین باشند و مخاطبان نیز فرصتی را مهیا می‌بینند و با گشت‌وگذاری چندساعته ضمن خرید نیازهای مطالعاتی خود، با تازه‌های نشر و حال و هوای پرنشاط نمایشگاه، روحیه بگیرند. البته در این میان برخی ناشران به بهانه‌های مختلف در این جشن شرکت نکردند که بدون شک خودشان متضرر خواهند شد ولی در کل با حضور حداکثری ناشران و کتاب دوستان، انشاالله شاهد سالی پررونق در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی باشیم.

این مدیر فرهنگی پیرامون سطح کمی و کیفی آثار ارائه‌شده در نمایشگاه امسال گفت: صحبت کردن در مورد سطح کیفی همه آثار و کتاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه، سخت و شاید محال باشد ولی ناشرانی که بنده با ایشان از گذشته آشنا بوده و بازدید داشتم بحمدالله با آثاری جدید و مخاطب پسند در نمایشگاه حضور داشتند. به ویژه ناشران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که با حداکثر توان و با موضوعاتی به‌روز و فایده مند در این جشن پرشکوه حضوری فعال داشتند.

استرابی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته و به‌خصوص تأکید ایشان با محوریت کودک و نوجوان و نهضت ترجمه در بازدید اخیرشان از نمایشگاه کتاب نیز گفت: الحمدالله ما رهبری کتاب دوست و کتاب‌خوان داریم که ازقضا در این زمینه نظریه‌پرداز نیز هستند. رهبری حکیم انقلاب سال‌هاست مقوله کتاب و کتاب‌خوانی را موردتوجه دارند و با کلام و رفتارشان، راهنمای علاقه‌مندان به کتاب هستند ولی متأسفانه بعضاً برخی مسئولین و سیاست‌گذاران عرصه کتاب به این توصیه‌ها و حتی فرموده‌های ایشان بی‌توجه و یا کم‌توجه بوده‌اند. عرصه کودک و نوجوان و موضوع ترجمه، دو توصیه‌ای است که ایشان در سال‌های گذشته نیز به آن‌ها اشاره‌کرده بودند و امسال نیز با تأکید بیشتری به آن‌ها اشاره فرمودند. واقعاً کودکان و نوجوانان ما در زمینه کتاب خوب، جزو مستضعفان جامعه ما هستند. چراکه هزاران هزار، موضوع جذاب و مفید در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما وجود دارد که می‌تواند کودکان و نوجوانان ما را تغذیه کند ولی متأسفانه مسئولین و البته ناشران و نویسندگان ما نیز در خصوص کوتاهی می‌کنند.

دستیار ویژه رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح همچنین پیرامون نقش و سهم این بنیاد با توجه به ظرفیت انتشارات روایت فتح به‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین فعالین حوزه نشر و ادبیات پایداری نیز گفت: انتشارات شریف روایت فتح به‌عنوان علمدار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه دفاع مقدس و مقاومت، همچون دیگر ناشران این حوزه نقشی بسزا و مؤثر دارد، چراکه به پشتوانه برکت نام روایت فتح و سید شهیدان اهل‌قلم «سید مرتضی آوینی» مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است که با کتاب‌های روایت فتح عجین شده‌اند و توقع کتاب خوب، مفید و البته ارزان‌قیمت را از آن دارند. ان شاالله توسط همه سربازان جبهه فرهنگی انقلاب، از مسئولین، ناشران، نویسندگان و دیگر دست‌اند کاران تولید کتاب گرفته تا مخاطبان و کتاب دوستان، خاک‌ریزهای فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی نیز به فتوحات ما اضافه شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کودکان و نوجوانان در حوزه کتاب، جزو مستضعفان جامعه هستند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید