آخرین خبر

آقاخان “آذری ها” درگذشت + عکس

 آقاخان میناخان اوغلو عبدالله‌‌یف از خوانندگان بین‌المللی موسیقی آذربایجان روز گذشته بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش آوای ایرانیان، آقاخان میناخان اوغلو عبدالله‌یف از خوانندگان برجسته و بین‌المللی موسیقی آذربایجان روز گذشته ۵ دی ماه و در آستانه آغاز سال میلادی بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان در سن ۶۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و در قبرستان مشاهیر باکو دفن شد.

آقاخان میناخان اوغلو عبدالله‌یف خواننده موسیقی کشور آذربایجان ۶ فوریه ۱۹۵۰ در شهر امیرجان که یکی از توابع باکو است به دنیا آمد. وی دوره متوسطه را در سال ۱۹۶۸ به پایان رساند و در خلال سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۳ به تحصیل در دانشکده موسیقی عاصف زینالی پرداخت.

آقاخان یکی از شاگردان ارشد حاجی بابا حسین اف یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین اساتید موسیقی آذربایجان است که شاگردان زیادی از جمله عالیم قاسم اف، قدیر رستم اف، زینب خانلاروا، کونول خاسی اوا نزد او به فراگیری آواز پرداخته اند.

آقاخان عبدالله‌یف کنسرت های زیادی در سراسر جهان از جمله ایران، فرانسه، استرالیا، آلمان، آمریکا، بلژیک برگزار کرده و نقش زیادی در اشاعه و معرفی موسیقی اصیل آذربایجانی داشته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آقاخان “آذری ها” درگذشت + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید