آخرین خبر

تئاتر «قلاده‌های‌ سرخ» در پردیس تئاتر تهران در حال اجراست

به گزارش آوای ایرانیان «قلاده‌های‌ سرخ» به نویسندگی و کارگردانی حدیقه حیدری این روزها در پردیس تئاتر تهران در حال اجرا است. این نمایش به‌بحث تأثیر تصمیمات مردم‌عادی به خصوص بانوان در سرنوشت جامعه و اتفاقاتی که در تاریخ رقم می‌خورد، می‌پردازد که چگونه مردم‌عادی‌جامعه با تصمیماتی که می‌گیرند موجب تأثیرگذاری در آینده جامعه می‌شوند.

کارگردان و نویسنده تئاتر «قلاده‌های‌سرخ» تصریح کرد: بیشترین فعالیت گروه هنری حسیبا، متمرکز در حوزه بانوان است به طوری که گروه نیز متشکل از بانوان و اجرای این تئاتر نیز مختص بانوان است.

وی با بیان اینکه نمایشنامه در فضای سورئال اتفاق می‌افتد، می‌گوید: همیشه در مورد تصمیمات مردم عادی و خواص جامعه صحبت شده است که تأثیرگذاری آنان در روند و شکل‌گیری تاریخ و سرنوشتی که برای بشریت رقم می‌خورد، چگونه بوده است و ما در این نمایشنامه به‌طور خاص بر نقش زنان عادی و عوام جامعه پرداخته‌ایم، چرا که اتفاقاتی که در طول‌تاریخ رخ می‌دهد، همیشه در حال تکرار است و برگشتن به تاریخ و نگارش و پژوهش آن موجب می‌شود که ما از گذشتگان و تاریخ‌پیشینیان‌خود درس بگیریم و آن را به‌مسائل امروز جامعه پیوند بزنیم.

حیدری با بیان اینکه این نمایش علاوه بر پرداختن به زندگینامه‌ ائمه اطهار، شبهات مطرح تاریخی و پاسخگویی به آنها، سعی کرده نگاهی ویژه به مسائل روز به خصوص مشکلات فضای مجازی داشته باشد.

 تصریح‌کرد: در این نمایشنامه به‌نقش بانویی از عصر حاضر پرداخته می‌شود که در فضای ذهنی خود به‌محاکمه انسان‌هایی می‌پردازد که در دوران‌های مختلف گذشته و در جریان‌هایی که اتفاق افتاده تأثیرگذار بوده است، به‌طوری که تصمیم و رفتار آنها باعث شده است اتفاقات ناخوشایندی در جامعه رقم زده‌ شود.

وی ضمن اشاره به محتوای نمایش به سمع و نظر متخصصان از جمله رجبی دوانی رسیده است ادامه داد: در این نمایشنامه، هشت کاراکتر اصلی، ۲۰ نفر فرمر و ۶ نفر هم کاراکتر فردی فعالیت دارند که از هنرمندان و هنروران گروه حسیبا، هستند.

در این نمایشنامه که به تهیه کنندگی  مهناز حدیدچی در حال اجراست،  بازیگرانی چون فاطمه طاهری‌نسب، فاطمه محمدی، فاطمه حاجی‌اسفندیاری، فاطمه رحیمی، مبینا حاجی‌زاده، مائده‌سادات حسینی، ریحانه عمرانی و النا غضنفری به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین دیگر عوامل عبارتند از دستیار کارگردان:  عطیه ‌زارع، رهبر گروه فرم:  زهرا ‌قهرمانی گروه فرم:  فاطمه ‌بهروزی، ریحانه ‌جمال ‌زاده، فاطمه رهبری خواه، تسنیم حنیفه، فاطمه سادات حسینی، ملیحه رنجبر، مائده رحمانی، فاطمه اسکندرنیا، فاطمه جمشیدی، نرگس خلفی، فاطمه منظمی مطلق، زینب منظمی مطلق، فاطمه سبحانی، نرگس نادریان، سارا نقدی، ساجده رسولی، حنانه مهوش، ریحانه اکبری هادی، طهورا حنیفه، ضحی حسینی محراب، زهرا خزعلی، زینب خزعلی، نورا عمرانی،  نریتور:  علی همت مومیوند، حسین خداداد بیگی، فاطمه ‌حیدری، مهتاب یوسفیان، طراح لباس:  هانیه خادمی طراح نور:  مهلا سیاحی طراح دکور:  ملیحه رنجبر ساخت دکور:  مصطفی روح‌پرور مسئول صوت:  منصوره تقی زاده میکس موسیقی:  زهرا ‌قهرمانی مسئول لباس:  حورا سیاحی روابط عمومی:  حورا سیاحی مسئول پشتیبانی:  معصومه اسدی طرح پوستر:  مونا سمیناری طراح تیزر:  زهرا ‌قهرمانی گریمور:  فاطمه رحیمی، مبینا ‌حاجی ‌زاده  و  منشی صحنه:  مبینا ‌حاجی ‌زاده، ریحانه ‌جمال ‌زاده

تئاتر «قلاده‌های سرخ» هم اکنون تا سی‌ام مردادماه جاری ساعت ۱۶، در سالن تئاتر پردیس تهران به‌روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تئاتر «قلاده‌های‌ سرخ» در پردیس تئاتر تهران در حال اجراست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید