آخرین خبر

یک نوازنده موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت

به گزارش آوای ایرانیان  علیرضا اصغری از نوازندگان و آهنگسازان موسیقی ایرانی که طی سال‌های اخیر در حوزه‌های مرتبط با نوازندگی سه تار و تار مشغول بود سرانجام بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان در سن ۴۶ سالگی دار فانی را وداع گفت:

علیرضا اصغری متولد سال ۱۳۵۶ طی سال‌های فعالیت هنری‌اش در حوزه‌های نوازندگی تار، سه تار، آهنگسازی و تدریس حضور مستمری داشت. وی از سال ۱۳۷۳ کار با ساز سه تار را شروع کرد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ را به فراگیری مبانی موسیقی و نواختن تار و سه تار پرداخت.

مرحوم اصغری از سال ۷۹ تا ۸۲ در محضر اساتیدی چون هوشنگ ظریف، عطا جنگوک، بهروز همتی و حسین علیزاده به فراگیری موسیقی پرداخت و از سال ۸۴ و بازگشت مرحوم محمدرضا لطفی به ایران طی ۴ سال نزد این هنرمند تجزیه و تحلیل ردیف موسیقی ایران فرا آموخت. وی همچنین فارغ‌التحصیل هنرستان عالی موسیقی در مقطع کارشناسی نوازندگی ایرانی بود.

سرپرستی و آهنگسازی و تشکیل گروه «پرنیان»، همکاری با مجید درخشانی و گروه موسیقی «خورشید»، حضور در اجرای کنسرت «سواران دشت امید» به هنرمندی حسین علیزاده، اجرا در کاخ ورسای و ساختمان یونسکو در شهر پاریس فرانسه، تشکیل و سرپرستی و آهنگسازی گروه «رخشان»، برگزاری کنسرت «باغ بی برگی»، تشکیل گروه‌های موسیقی هنرجویان و اجراهای متعدد در فرهنگسرای نیاوران به صورت دوره‌ای و حضور در چندین پروژه موسیقایی از جمله فعالیت‌های مرحوم علیرضا اصغری در عرصه موسیقی بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یک نوازنده موسیقی ایرانی دار فانی را وداع گفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید