آخرین خبر

هنرمند حاضر در جشنواره موسیقی فجر: شماره حساب گرفتند اما خبری نشده است! + عکس

آوای ایرانیان: یک هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی با بیان این‌که تا کنون هیچ مبلغی برای حضورش در سی‌ودومین جشنواره فجر نگرفته است، گفت: شماره حساب من را گرفتند و گفتند مبلغی را به‌خاطر اجرا در جشنواره به حسابت واریز می‌کنیم، اما هنوز خبری نشده است.

حسین ولی‌نژاد، از بخشی‌ها و پیشکسوتان موسیقی نواحی ایران، در گفت‌وگویی درباره حضور در بخش «پنج اقلیم» جشنواره موسیقی فجر و اجرای چند دقیقه‌ای‌اش، گفت: باز هم جای شکرش باقی است که در جشنواره موسیقی فجر، جایی را به ما دادند؛ اما آن‌طور که باید برای هنرمند ارزش قائل نیستند.

او با بیان این‌که حداقل به هنرمندی که از مناطق مرزی ایران با پاکستان برای شرکت در جشنواره آمده بود، بها دهند، ادامه داد: اولین‌باری که با من تماس گرفتند، گفتند قرار است از شما در جشنواره موسیقی فجر تجلیل شود؛ اما وقتی به تهران رسیدیم گفتند قرار است تقدیر کنیم. وقتی چند هنرمند را روی صحنه می‌آورند و می‌گویند می‌خواهیم از شما تقدیر کنیم، باید مراسمی در شأن آن‌ها برگزار شود.

ولی‌نژاد با بیان این‌که برای اجرا در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر قراردادی با ما بسته نشد، درباره این‌که قرار است چه مبلغی به حساب او واریز کنند، گفت: به من چیزی در این‌باره نگفتند. چند روز بعد که برای انجام کاری با پیمان بزرگ‌نیا – مسوول بخش موسیقی نواحی در جشنواره – تماس گرفتم، گفت قرار است دو هفته دیگر مبلغی را که قرار بود، برای‌تان واریز کنیم که من هم جواب دادم، ایراد ندارد. حالا ان‌شاءالله که می‌ریزند.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی خراسان شمالی اظهار کرد: ما از آمدن و رفتن‌مان در جشنواره چیزی نفهمیدیم. باید زمان بیشتری را به هنرمندان موسیقی نواحی برای اجرا اختصاص می‌دادند. در این جشنواره من را به‌عنوان خواننده و نوازنده بخشی معرفی کردند. در این نوع موسیقی، نوازنده شاید نتواند تا ۱۵ دقیقه اول خودش را پیدا کند، چه برسد به این‌که به او بگویند برای اجرا ۱۰ دقیقه بیشتر وقت نداری!

او ادامه داد: باید به هنرمندی که برای اجرا در جشنواره، مسافت زیادی را تا تهران طی می‌کند، حداقل نیم ساعت زمان بدهند تا مردم متوجه شوند وقتی به آن‌ها گفته می‌شود «حسین بخشی» به جشنواره آمده است یعنی چه و او چه چیزی را می‌خواهد روایت کند. نه آن‌که هول هولکی، مقامی از موسیقی را اجرا کنم، چون زمان کافی ندارم.

ولی‌نژاد گفت: امسال در جشنواره موسیقی فجر، سه مقامِ نصف و نیمه را اجرا کردم، در حالی که اگر زمان بیشتری داشتم می‌توانستم توضیح بیشتری درباره اجراها بدهم تا مخاطب متوجه آن چیزی شود که از موسیقی بخشی خراسان می‌شنود.

این هنرمند در مقایسه حضورش در این دوره از جشنواره موسیقی فجر و جشنواره‌های تخصص موسیقی نواحی، توضیح داد: فجر یکی از جشنواره‌های بین‌المللی است و این‌که بخشی را هم به موسیقی نواحی اختصاص داده‌اند، بسیار خوب است؛ اما آن‌طور که باید در شأن جشنواره موسیقی فجر باشد، از هنرمند استفاده نمی‌کنند. باید سالن بزرگ‌تری را برای اجرای هنرمندان موسیقی نواحی اختصاص می‌دادند. من حتی بالشی را که زیر پایم گذاشته بودم، از هتل به سالن اجرا آوردم.

به گزارش ایسنا، در سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، بخشی با عنوان «پنج اقلیم» برای حضور هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی در نظر گرفته شد که هنرمندانی از گیلان، خراسان شمالی، بلوچستان، بندرترکمن، آذربایجان و استان البرز در آن روی صحنه آمدند و هر کدام به مدت ۱۰ دقیقه موسیقی منطقه خود را اجرا کردند. همچنین از این هنرمندان به‌عنوان پیشکسوتان موسیقی نواحی تقدیر شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنرمند حاضر در جشنواره موسیقی فجر: شماره حساب گرفتند اما خبری نشده است! + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید