آخرین خبر

قهر خواننده، پای «دزدان دریایی کارائیب» را به صحنه باز کرد + عکس

آوای ایرانیان: قهر خواننده ارکستر «پارسیان» باعث شد گروه مجبور شود موسیقی بی کلام فیلم «دزدان دریایی کارائیب» را در شب چهارم جشنواره موسیقی فجر گلستان اجرا کند.

چهارمین شب از جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان شامگاه سه‌شنبه با اجرای میدانی شیر احمد هنردوست آغاز و با هنرنمایی گروه «آنسمبل گیتار»، قهر خواننده گروه پارسیان و اجرای قطعه دزدان دریایی کارائیب توسط این گروه به پایان رسید.

طی سه شب گذشته جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان گروه‌های موسیقی «مهرگان»، «تومانینو»، «ارکستر پالیزان»، «زریاب»، «شورانگیز»، «اهورائیان»، «یسنا»، «گروه کوبه‌ای دیبا» و «گروه کُر آداک» به روی صحنه تالار فخرالدین اسد گرگانی به هنرنمایی پرداختند.

اما چهارمین شب جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان با اجرای میدانی چهار قطعه انقلابی توسط شیر احمد هنردوست آغاز شد. این اجرا در لابی تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با استقبال هنردوستان گرگانی همراه بود.

شیر احمد هنردوست در حاشیه این اجرای میدانی به خبرنگار مهر گفت: ۳۳ سال است که درزمینهٔ هنر موسیقی فعالیت می‌کنم و حدود ۶ سالی است که در جشنواره موسیقی فجر شرکت مداوم دارم.

اما در ادامه، نخستین اجرای صحنه‌ای هم متعلق به گروه «آنسمبل گیتار» به سرپرستی سهیل سرکرده بود قطعات موسیقی انیمیشن «پت و مت»، موسیقی فیلم «خوب بد زشت»، «پلنگ صورتی» و… توسط این گروه اجرا شد.

در بخش استعدادهای جوان این شب «کی ناز کیاالوندی» به اجرای دو قطعه پیانو پرداخت. همچنین «محمود حسینی» قطعه‌ای بانام «بی تو» را اجرا و به خانواده شهدای آتش‌نشان تقدیم کرد.

اجرای پایانی چهارمین شب جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان متعلق به ارکستر «پارسیان» به سرپرستی «هادی بایاری» بود. این گروه قطعات موسیقی بی‌کلام به نام‌های Intro Shuffle»، «Dance of Spring» ،«One mans Dream» ،«Tekbasina»، «Comptie d’un autre ete-L’apres-midi» ،«Marching Season» ،«Losthearts» ،«Pirates of the Caribbean را اجرا کردند.

قطعه «دزدان دریایی کارائیب» پرطرفدارترین قطعه نواخته شده این شب بود که با استقبال و تشویق تماشاچی‌ها روبه‌رو شد.

هادی بایاری در توضیح این قطعه گفت: ما برای این قسمت دو قطعه موسیقی آماده کرده بودیم اما متأسفانه خواننده گروه روز گذشته قهر کرد و از گروه جدا شد و به همین دلیل من ۲۱ ساعت وقت گذاشتم و قطعه دزدان دریایی کارائیب را نوشتم تا به‌جای آن دو قطعه ارائه کنم.

وی در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار مهر گفت: ارکستر پارسیان از سال ۸۳ در تهران تشکیل شد و از تاریخ ۲۰ مردادماه سال ۹۰ فعالیت خود را با گروهی از نوازندگان گرگانی در شهر گرگان به شکل رسمی آغاز کرد.

بایاری بابیان اینکه طی سال‌های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ در جشنواره آوی فجر گلستان شرکت کردم، افزود: البته قرار بود در این دوره گروهی از نوازندگان کشور ارمنستان ما را همراهی کنند که بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد.

کنسرت خوانندگان کشوری به هنرمندان گرگانی لطمه می زند

سرپرست ارکستر پارسیان ضمن تجلیل از رویکرد جشنواره که به گروه‌های بومی پرداخته است، گفت: متأسفانه رویکردی که در استان نسبت به کنسرت خواننده‌ها و گروه‌های خارج از استانی در پیش‌گرفته شده منجر به لطمه خوردن گروه‌های بومی‌شده است.

بایاری ضمن انتقاد از برگزارکنندگان کنسرت موسیقی در استان گفت: اجرای متناوب موسیقی پاپ باعث شده ذائقه مردم به سمت پاپ تغییر کند و مردم نسبت به موسیقی بی‌کلام هنرمندان دیگر تمایلی به برگزاری ارکست ها نداشته باشند و ازاین‌رو استقبالی از این گروه‌ها نشود.

وی در رابطه با آینده گروه پارسیان اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است و در سال ۹۶ برای اجرا به کشور ارمنستان سفر می‌کنیم.

میترا عرب عامری یکی از افرادی است که از نخستین شب جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان این جشنواره را دنبال می‌کند، وی در رابطه با اجرای موسیقی بی‌کلام ارکستر پارسیان به خبرنگار مهر گفت: بااینکه این اجرا بدون حضور خواننده برگزار شد و تمامی قطعات موسیقی بی‌کلام بود اما بسیار گوش‌نواز و دل‌انگیز بود و خوب است اگر گروه‌های این‌چنینی در شهر گرگان وجود دارد بیش‌تر روی صحنه تالار دیده شوند.

عرب عامری با ابراز ناراحتی از به اتمام رسیدن این جشنواره اظهار کرد: در این چند شبی که این جشنواره در گرگان برگزار شد من و دوستانم توانستیم بااستعدادهای شهر گرگان آشنا شویم و قطعاً اگر از این به بعد از برگزاری کنسرت این گروه هامطلع شویم با شرکت در کنسرت‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

پرونده شب چهارم جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان هم‌بسته شد و تنها یک‌قدم تا پایان این دوره از جشنواره موسیقی فجر در گلستان باقی‌مانده است.

اجرای میدانی گروه شیر احمد هنردوست، اجرای دو قطعه موسیقی توسط رحمان عرب احمدی خواننده سرشناس علی‌آبادی، اجرای صحنه‌ای گروه باغ ایرانی و اجرای گروه بین‌المللی از کشور استونی پایان‌بخش جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان بوده و پرونده این دوره از جشنواره موسیقی فجر گلستان با برگزاری آیین اختتامیه بسته می‌شود.

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “قهر خواننده، پای «دزدان دریایی کارائیب» را به صحنه باز کرد + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید