آخرین خبر

روایت متفاوت شهرام ناظری از دوران دفاع مقدس

آوای ایرانیان: «شهرام ناظری» در ادامه‌ی تور کنسرت‌های «ناگفته» به همراه «حافظ ناظری» شب گذشته در حالی در بندرعباس روی صحنه رفتند که استقبال مخاطبان از این برنامه به اندازه‌ای بود که شوالیه‌ی آواز ایران، از این مساله اظهار شگفتی و عنوان کرد که از این پس، اجراهایش را در این شهر افزایش خواهد داد. او همچنین بار دیگر به این مساله اشاره کرد که با وجود اینکه در این سال‌ها، می‌توانسته در اروپا و امریکا زندگی‌ کند، اما به عشق مردم و آب و خاکش در ایران مانده و در هشت سال جنگ تحمیلی، ترانه‌هایش بدرقه شهدا بوده است.
 
این کنسرت در سالن دو هزار نفریِ فجرِ بندرعباس برگزار شد، سالنی که اعتراضِ خواننده‌ی شناخته شده را به همراه داشت و البته او تاکید کرد که به دلیل نداشتن سالن استاندارد در ایران، ناگزیر است در سالن‌های دیگر به خواست و عشقِ هوادارانش پاسخ دهد: «کنسرت تنها راه ارتباطی ما به شمار می‌آید. من در این سال‌ها، ۵۰ آلبوم منتشر کرده‌ام و حالا بسیار متاسفم که نمی‌توانم در این کنسرت، تمام قطعاتی را که شما دوست دارید، اجرا کنم.» او همچنین از فرهنگ بالای مردم ایران و فهم بالای‌شان در موسیقی و فرهنگ و هنر تشکر کرد.
 
در ادامه، «حافظ ناظری»- نوازنده و خواننده – نیز گفت: «اجرا در بندرعباس، افتخاری است که در ادامه اجرای مجموعه کنسرت‌های «ناگفته» نصیب گروه ما شد. در طول برنامه به این فکر می‌کردم که با توجه به این‌که محل اجرا، سالن ورزشی است و کیفیت صدا آن‌گونه که باید نیست، اما صدا باز هم با این شرایط به شکل مطلوبی در فضا منعکس می‌شود، البته این هم به لطف صدابرداری خوبی است که داریم.»
 
او می‌گوید در شرایط کنونی، تنها فرهنگ و هنر است که می‌تواند به مقابله اقداماتِ افرادی چون ترامپ بپردازد،  زیرا هنرمندان قدرت دارند با هنر خود، ایران را در جهان، کشوری فرهنگ‌دوست و صلح‌طلب جلوه دهند.
 
قطعات آفرینش، حیرانی، بازگشت جاودانگی، مثنوی‌خوانی، بداهه‌نوازی و قطعه عدم همراه چند قطعه کُردی، اجراهای این کنسرت بودند. قطعه کُردی با شور و همخوانی مردم همراه شد. «اندک اندک» نیز از دیگر قطعاتی است که در این کنسرت اجرا شد. پس از اجرای قطعاتی از آلبوم ناگفته و چند قطعه برگزیده توسط شهرام ناظری و حافظ ناظری، مراسم امضای آلبوم با حضور حافظ ناظری در سالن مجموعه ورزشی فجر بندرعباس برگزار شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روایت متفاوت شهرام ناظری از دوران دفاع مقدس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید