آخرین خبر

فراخوان جشنواره فیلم رشد منتشر شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، فراخوان دریافت آثار پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد منتشر شد.

در این دوره از جشنواره، آثار فیلمسازان داخلی و خارجی با نگاه برخورداری از برجستگی‌های زبان هنری، جذابیت ذاتی و تأثیر عمیق عاطفی و تأثیر شگرف آن بر ارتقای روحیه کنجکاوی، پرسشگری و اشتیاق به درک خویش و جهانِ پیرامون، به رقابت خواهند پرداخت.

مهم‌ترین اهداف جشنواره در دوره پنجاه ودوم

شورای سیاستگذاری جشنواره پنجاه و دوم با تاکید بر توجه ویژه به مدرسه و فرایندهای آموزشی و تربیتی آن، به‌عنوان نهاد مهم تمدن‌ساز و تربیت‌کننده نسل آینده برای حل مسائل کشور، «شناسایی و معرفی برترین تولیدات علمی، آموزشی و تربیتی در عرصه فیلم و سینما»، «پشتیبانی هنری و تربیتی از جریان رسمی تربیت و یادگیری»، «ایجاد زمینه و بستری بر پایه عدالت برای رشد و بالندگی ظرفیت هنری -‌تربیتی معلمان و دانش‌آموزان فیلم‌ساز» و «گسترش نوآوری، خلاقیت و ارتقای سطح کیفی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی» را به عنوان اهداف اساسی این دوره از جشنواره اعلام کرده است.

در فراخوان این دوره از جشنواره «اهداف عملیاتی و راهکارهای کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، به عنوان منبع الهام بخش مناسبی برای دست‌یابی فیلم‌سازان علاقه‌مند جهت حضور در این رویداد بین‌المللی، به ایده‌های ناب، جذاب و بدیع معرفی شده است.

بخش‌های جشنواره در دوره پنجاه ودوم

پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در سه بخش بین‌الملل، معلمان فیلم‌ساز و دانش‌آموزان فیلم‌ساز برگزار خواهد شد.

در این دوره سه جایزه ویژه به آثاری در موضوعات «مدرسه، مبدأ پیشرفت اسلامی-‌ایرانی و الهام‌بخش جهان اسلام»، «نشان ویژه معلم»، «نشان ویژه ایثار و ازخودگذشتگی (شهید علی لندی)» اهدا خواهد شد.

جوایز نهادها و دستگاه‌های کشور در بخش حامیان این دوره از جشنواره نیز به سه محور «خانواده و جوانی جمعیت»، «فرهنگ کار، کارآفرینی و تعاون» و «پیوند نماز، مسجد و مدرسه» اختصاص خواهد داشت.

قالب‌های جشنواره در دوره پنجاه و دوم

قالب‌های این دوره از جشنواره، علاوه بر فیلم‌های کوتاه و بلند با محور داستانی، مستند و پویانمایی، دو قالب فیلم‌نامه و وب‌سری را نیز شامل می‌شود.

توجه به آثار دارای طراحی آموزشیِ هدفمند و کاربردی

این دوره از جشنواره به فیلم‌های دارای طراحی آموزشیِ هدفمند و کاربردی، با بیانی خلاقانه و اثربخش برای پشتیبانی از نظام تعلیم و تربیت و برنامه درسی ملی به طور ویژه توجه خواهد داشت.

آخرین مهلت ارسال آثار

بر اساس اعلام دبیرخانه پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، آخرین مهلت ارسال آثار ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۱ خواهد بود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و بارگذاری آثار می‌توانند به نشانی الکترونیکی http://eff.roshd.ir/ مراجعه کنند.

پنجاه و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، هفتم تا سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی سینما فلسطین برگزار خواهد شد و پس از آن آثار برگزیده در سراسر کشور برای مدارس به اکران در خواهد آمد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فراخوان جشنواره فیلم رشد منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید