آخرین خبر

بررسی تاثیرگذاری انکارناپذیر شعر در موسیقی

آوای ایرانیان: یک فعال حوزه فرهنگی با اشاره به اینکه شعر در موسیقی از تاثیرگزاری بالایی برخوردار است، گفت: در حال حاضر باید گفت ۸۰ درصد از تاثیرگزاری موسیقی بر مخاطبان بستگی به استفاده صحیح از  شعر دارد.

دکتر جهاندار مهرافشا، پژوهشگر موسیقی در گفتگو با  آوای ایرانیان در خصوص اهمیت شعر در ترانه های امروزی در حوزه موسیقی بیان داشت: شعر از اهمیت بالایی برخوردار است و ۸۰ درصد تاثیرگذاری موسیقی به شعر آن اثر بستگی دارد.

وی ادامه داد: از این رو هر چه شعر در موسیقی قوی تر  و پر محتوا تر باشد از تاثیرگزاری بیشتری برخوردار خواهد بود و آن اثر موسیقایی ماندگارتر  خواهد شد.

مهرافشا افزود: متاسفانه در موسیقی امروز استفاده از اشعار بزرگان ادب در  بسیار کمرنگ شده است که اتفاق خوبی نیست و حتی بجای ان از آثار فاخر معاصر هم استفاده نمی کنند و تنها به اشعار بی محتوا و ببی اصول اکتفا می کنند که این مورد به موسیقی امروز صدمه زده است.

این پژوهشگر موسیقی تاکید کرد:  خوانندگان می توانند با نتخاب شعر قوی به آثار خود ارزش بدهند  و حتی میتوانند  از اشعار شاعران بزرگی مثل حافظ،مولوی، بابا طاهر و غیره  استفاده کنند و سطح کار خود را بالاتر  از وضعیت کنونی ببرند در صورتی که برخی از خواننده ها این مهم را رعایت کرده اند و در کار خود بسیار موفق بده اند.

یک فعال حوزه فرهنگی با اشاره به اینکه شعر در موسیقی از تاثیرگزاری بالایی برخوردار است، گفت: در حال حاضر باید گفت ۸۰ درصد از تاثیرگزاری موسیقی بر مخاطبان بستگی به استفاده صحیح از  شعر دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بررسی تاثیرگذاری انکارناپذیر شعر در موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید