آخرین خبر

موسیقیدان فرانسوی به بررسی موسیقی تلفیقی می‌پردازد + عکس

آوای ایرانیان: یک موسیقیدان فرانسوی در نهمین نشست کتاب‌فروشی «هنوز» با موضوع موسیقی تلفیقی با علاقه‌مندان هم سخن می‌شود.
به گزارش آوای ایرانیان، کتاب فروشی «هنوز» که ۲۲ خردادماه با حضور چهره‌های فرهنگی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد هر هفته سه شنبه‌ها میزبان نشست‌های فرهنگی و هنری با عنوان سه شنبه‌های هنوز می‌شود.

هنوز در نهمین شب خود میزبان کریستف رضاعی است؛ او دراین نشست درباره موسیقی تلفیقی سخن خواهد گفت.

کریستف رضاعی درسال ۱۳۴۵ درشهر تولوز فرانسه متولد شد. او در رشته موسیقی (پیانو – آواز و تئوری) و در کنارآن در مهندسی و بازاریابی تحصیل کرده‌ است. از سال ۷۶ تاکنون، کریستف با همکاری رضا اصغرزاده (دستیار خود از سال ۷۴) ۱۵۰ موسیقی برای تبلیغات تلویزیونی درایران ساخته‌ است. او که خودش یک خواننده تِنوراست در سال ۱۳۷۵ یک گروه موسیقی باستانی متشکل از موسیقی‌دانان ایرانی به نام Aria Musica تشکیل داد.

با گذشت دو سال از تشکیل گروه با همکاری آهنگسازان حرفه‌ای فرانسوی، کنسرت‌های موسیقی باروک در تهران وهندوستان برگزار کرده است.

درتابستان ۱۳۷۹ رضاعی به اتفاق آراء جایزه نخست مسابقه آهنگ‌سازی که توسط انجمن فرهنگی ایتالیا برگزار شده بود را از آن خود کرد. موضوع این مسابقه «سرود صلح برای هزارهٔ سوم بود» او آهنگ‌سازی قسمت ایرانی اثر را به کمک مسعود شعاری انجام داده بود.

رضاعی

حضور رضاعی د‌‌‌‌‌رعرصه موسیقی به‌خصوص موسیقی تلفیقی بسیار در خور توجه است و از او چهره‌ای محبوب ساخته و آثارش د‌‌‌‌‌ر این حوزه همواره مورد‌‌‌‌‌ استقبال منتقد‌‌‌‌‌ان و موسیقی‌دان‌ها قرار می‌گیرد‌‌‌‌‌. این آهنگساز ساخت موسیقی فیلم‌های بسیاری از جمله «کنعان» (به کارگرد‌‌‌‌‌انی مانی‌ حقیقی)، «سعاد‌‌‌‌‌ت‌آباد‌‌‌» به کارگرد‌‌‌‌‌انی مازیار‌ میری، «چه‌ خوبه‌ که‌ برگشتی» و «نارنجی‌پوش» (به کارگرد‌‌‌‌‌انی د‌‌‌‌‌اریوش‌ مهرجویی) را برعهد‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌اشته است.

رضاعی همچنین موفق به دریافت تند‌‌‌‌‌یس هفد‌‌‌‌‌همین جشن خانه سینمای ایران برای فیلم «ماهی‌ و گربه» شده است. همچنین او برای موسیقی فیلم «د‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌نیای‌ تو ساعت چند‌‌‌‌‌ است؟» به کارگرد‌‌‌‌‌انی صفی یزد‌‌‌‌‌انیان نیز کاند‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌ای د‌‌‌‌‌ریافت جایزه بود‌‌‌‌‌. بسیاری، این کار رضاعی را محبوب‌ترین کار او د‌‌‌‌‌ر حوزه آهنگ‌سازی فیلم می‌د‌‌‌‌‌انند‌‌‌‌‌ که موسیقی تلفیقی‌اش با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد‌‌‌‌‌.

از آلبوم‌های منتشر شده رضاعی می‌توان به آلبوم سیر، آلبا، ابر‌ها، جزیره قشم، کنعان و در دنیای تو ساعت چنده اشاره کرد. هرمس انتشار آثار این موزیسین را برعهده دارد.

این نشست ساعت ۱۸روز سه شنبه هفتم مهرماه در کتاب فروشی هنوز برپا می‌شود. کتاب فروشی «هنوز» در خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۳۴ قرار دارد. کتاب فروشی هنوز همه روزه تا ساعت ۱۱ شب میزبان مخاطبانش است.

منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقیدان فرانسوی به بررسی موسیقی تلفیقی می‌پردازد + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید