آخرین خبر

ستاره های پاپ برای راهیان نور می‌خوانند

آوای ایرانیان: خوانندگانی از جمله رضا صادقی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین و حامد زمانی در تدارک ساخت نماهنگ هایی برای راهیان نور هستند.

به گزارش آوای ایرانیان،، علی فروغی رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در نشست خبری ویژه برنامه های راهیان نور ۹۶ که امروز یکشنبه ۱۵ اسفندماه برگزار شد، گفت: ما در این چند ماه سعی کردیم در مرکز بسیج و تولیدات شاخص گفتمانی تمرکز کنیم، تلاش مان این بود که از کمیت به کیفیت ضرر رساند پرهیز کنیم و فکر می کنم خروجی این رویکرد را به تدریج می توانید ببینید که از جمله آنها برنامه های دهه فجر و مستندهایی موثر درباره پهلوی دوم بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تولیداتی در حوزه موشن گرافیک و برنامه های تلویزیونی داشتیم و فکر می کنم به تدریج بسیج در حوزه تولید به شکل متفاوتی حاضر خواهد شد.

رییس مرکز بسیج رسانه ملی درباره همکاری با دیگر نهادها نیز تصریح کرد: یکی از کارهای ما تعامل و هم افزایی با جبهه فرهنگی انقلاب از جمله حوزه هنری و سازمان اوج بود مرکز بسیج پایگاهی برای جریان مومن عرصه فرهنگ و هنر است و امروز شاهد هستیم که جوانان نخبه دانشگاه صدا و سیما در این مرکز حضور می یابند تا بتوانیم کادرسازی های خوبی برای آینده داشته باشیم. همچنین یکی از کارهای رسانه ملی تقویت شبکه بسیج است که در این حوزه مرکز بسیج ۷ استان از فرمانده برخوردار شده اند.

فروغی با اشاره به رویکردهایی که قرار است نسبت به راهیان نور در دستور کار صدا و سیما قرار بگیرد، بیان کرد: ما در سال جاری حدود ۵.۵ میلیون نفر زائر راهیان نور داشتیم بنابراین این اتفاق یک پدیده مهم و اثرگذار فرهنگی در کشور است.

وی با اشاره به راهبردهای اسفندماه تا فروردین ماه ۹۶ عنوان کرد: از جمله راهبردهای ما برای پوشش راهیان نور افزایش تولیدات و کاهش ارتباطات زنده است البته امسال کمیت آثار کاهش و کیفیت ارتقا می یابد. راهبرد بعدی ما عمق بخشی محتوایی به آثار است چرا که تاکنون نتوانسته ایم از محتوای مرتبط با جنگ بهره لازم را ببریم و امسال بنا داریم در برنامه های زنده بیشتر از سوژه های خود راهیان نور و خادمین این حوزه بهره بگیریم. راهبرد پایانی ما نیز تکیه بر توان مراکز استانی در ارتباط زنده است.

رییس مرکز بسیج رسانه ملی با اشاره به برنامه های زنده سازمان در این حوزه عنوان کرد: شبکه های یک تا پنج از مناطق عملیاتی میزبان برنامه های زنده خواهند بود و روزانه تا ۱۰۰ دقیقه در شبکه های اصلی برنامه خواهیم داشت. یکی از نکات مهم این است که ما گاهی به اشباع مخاطب در حوزه راهیان نور رسیده ایم و به همین دلیل بنا داریم که کمیت برنامه ها را کاهش و عمق بخشی را افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره به برنامه های تلویزیونی و مستند در حوزه راهیان نور اعلام کرد: حدود ۷۰ درصد از مخاطبان ما دانشجو و دانش آموز هستند که برای آنها برنامه هایی را تدارک دیده ایم. امسال مجموعه مستندی با موضوع راهیان نور ویژه دانشجویان داریم که به زودی در ۱۵ قسمت از شبکه سه پخش می شود. همچنین یک مجموعه مستند برای مخاطب دانش آموز داریم که در ۲۰ قسمت از شبکه دو و شبکه افق پخش می شود.

فروغی با اشاره به بزرگداشت قهرمانان جنگ در قسمت های مختلف عنوان کرد: در یک مجموعه مستند نیز مقایسه ای در خصوص اقدامات سایر کشورها برای بزرگداشت قهرمانان جنگ می شود. همچنین از امشب یکی از ویژه برنامه های ما در حوزه راهیان نور از شبکه پنج پخش می شود و از ابتدای نوروز نیز ویژه برنامه زنده دیگری از شبکه سه خواهیم داشت.

وی با اشاره به تولیدات کوتاه مرکز بسیج رسانه ملی در حوزه راهیان نور اظهار کرد: ۴ قطعه نماهنگ برای راهیان نور تدارک دیده شده است که صدای افرادی چون رضا صادقی، فریدون آسرایی، فرزاد فرزین و حامد زمانی را در آنها خواهیم داشت. همچنین آثار موشن گرافیک در پنج قطعه، کمیک موشن در ۱۰ قسمت و همچنین ماکت ویدیو نیز در ۱۰ قسمت اضافه شده است.

رییس مرکز بسیج رسانه ملی افزود: یکی از کارهای در این حوزه تولید آثار راوی محور است که حدود ۷۵ قطعه خاطرات طنز و حماسی در این حوزه در نظر گرفته ایم که در اختیار شبکه ها قرار می گیرد. همچنین از برنامه های روتین تلویزیون مثل خندوانه نیز کمک می گیریم.

در ادامه نشست علی سیفی مدیر رادیو بهاران که همزمان با راهیان نور آغاز به کار خواهد کرد، گفت: امسال دومین سال فعالیت رادیو بهاران است، سال گذشته پنج شبکه اصلی رادیو روزانه حدود یک ساعت را به راهیان نور اختصاص دادند و باقی شبکه ها نیز به اشکال مختلف روی این موضوع متمرکز شدند.

وی ادامه داد: ما امسال تصمیم گرفتیم برنامه های بهتری را تدارک ببینیم و مناطقی از جمله ایلام، تهران، اهواز، بستان و آبادان فرکانس رادیو بهاران را دریافت می کنند تا بقیه شهرها نیز به صورت ستاپ باکس برنامه های ویژه رادیو بهاران را دریافت می کنند.

سیفی یادآور شد: روزانه ۲۴ عنوان برنامه برای رادیو بهاران تولید می شود و با توجه به راه اندازی رادیو نما حدود هزار اسلاید نیز در این حوزه طراحی شده است. با پیش بینی های ما برنامه تحویل سال ۹۶ را در رادیو بهاران با فضای دفاع مقدسی برگزار می کنیم.

سیدجواد مرادی، قائم مقام مرکز بسیج رسانه ملی نیز عنوان کرد: امسال همه پوشش رسانه ای در حوزه راهیان نور به عهده خود مراکز گذاشته شده است. ۹ شبکه استانی پوشش راهیان نور را در حوزه تولیدات رادیویی، تلویزیونی، خبر و برنامه های ترکیبی بر عهده دارد.

فروغی در پایان این نشست درباره دیگر اقدامات مرکز بسیج رسانه ملی عنوان کرد: هم اکنون چند پروژه با کارگردانان و تهیه کنندگان کشور در حوزه انقلاب طراحی کرده ایم، دو سریال در مرحله نگارش و دو اثر سینمایی برای رساندن به فجر سال آینده را پیش بینی کرده ایم که یکی از آنها در مرحله تولید و دیگری در مرحله پیش تولید است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ستاره های پاپ برای راهیان نور می‌خوانند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید