آخرین خبر

آشنایی با نوجوان اعدامی که محسن چاوشی نجاتش داد

آوای ایرانیان: شب گذشته محسن چاوشی با انتشار قطعه «گلدون» و تقدیم آن به یک فرد محکوم به اعدام از طرفدارانش خواست تا برای پرداخت دیه و آزادی این فرد اقدام کنند.

شب گذشته محسن چاوشی با انتشار آهنگ جدیدش پیامی را نیز منتشر کرد: «سهیل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب اهنگ گلدون رو تقدیم میکنم، هرکس کار رو دانلود کرد در حد توانش مبلغی رو برای نجات سهیل واریز کنه به شماره حساب درج شده در عکس … میدونم که شرمسارم نمیکنین»

بعد از انتشار این قطعه و کمک طرفداران چاوشی برای پرداخت دیه، دقایقی قبل این خواننده پر طرفدار خبر از جمع آوری مبلغ مورد نیاز برای نجات این اعدامی داد.

جمعیت مستقل امداد دانشجویی-مردمی امام علی (ع) نیز که امور مربوط به این اقدام خیریه را انجام داده با انتشار پیامی خبر از تکمیل مبلغ دیه داد: «به همت شما عزیزان، مبلغ لازم برای وجه‌الرضایه جهت کسب رضایت اولیای دم و بخشش “سهیل” تامین شد. لطفاً دیگر مبلغی برای آزادی سهیل واریز نکنید. صمیمانه از تک تک شما سپاسگزاریم. منتظر باشید. خبر کسب رضایت “سهیل” در روزهای آینده پس از انجام مراحل قانونی در وبسایت بخشش و شبکه‌‌های اجتماعی جمعیت امام علی، منتشر خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار آوای ایرانیان، سهیل (نام مستعار) در یکی از روستاهای کرمانشاه زندگی می‌کرده. ۱۶ روز از ۱۵ سالگی سهیل گذشته بود که در میانه فوتبال مثل همه فوتبال‌های دوره‌های نوجوانی همه ما با پسر نوزده ساله‌ای به اسم “ک” دعوایش می‌شود. و در این دعوا الفاظی میانشان رد و بدل می‌شود که شکل تهدید به خودش میگیرد.
.
سهیل که هنوز آنقدر از کودکی فاصله نگرفت است تا درست تشخیص بدهد که این فقط یک دعواست ؛ تهدیدهای بچه‌گانه و فحش‌های کودکانه را باور می‌کند و وقتی روز بعد ، گوسفندها را پای کوه میبرد، چاقوی آشپزخانه‌ای با خودش می‌برد.
هنگام ظهر همانجا پای کوه “ک ” و یک پسر دیگر با موتور برای ادامه دعوا پیش سهیل می‌روند اما همان اول دعوا ترس و استرس کودکانه سهیل کار دستش میدهد و نه به شکل چاقوکش‌های حرفه‌ای، که مثل همه آماتورها از ابزار دفاعیش فراتر از حد استفاده می‌کند و آن اتفاق شوم می‌افتد. سهیل بیش از ۵ سال است که در کانون اصلاح و تربیت به سر میبرد. مثبت و مودب است. سلامت اخلاقی سهیل به حدیست که مشاورین روانشناس جمعیت امام علی (که چندسالی هست در کانون با بچه‌ها کار می‌کنند) و همچنین مشاورین کانون، اعدام احتمالی سهیل را یک فاجعه میدانند که نباید اتفاق بیفتد. شرایط روحی سهیل این روزها اصلا خوب نیست. ازکانون برای اعدام به زندان بزرگسال منتقل شده و آن شب کذایی که قرار بر اعدام بود، چنان او را به هم ریخته که جز اشک و استرس کاری برایش نمانده. خانواده مقتول اما بزرگ‌منشانه حاضر به عفو و گذشت شدند و حالا نجات این نوجوان به دست ما سپرده شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آشنایی با نوجوان اعدامی که محسن چاوشی نجاتش داد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید