آخرین خبر

خرده روایت‌های زندگی شهید شهریاری به چاپ ششم رسید

به گزارش آوای ایرانیان  کتاب «استاد» نوشته فاطمه شایان پویا به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ ششم رسیده است. این‌کتاب خرده روایت‌هایی از زندگی استاد شهید مجید شهریاری را شامل می‌شود.

فعالیت‌های شهید مجید شهریاری در عرصه فیزیک هسته‌ای عاملی شد برای به رخ‌کشیدن اقتدار علمی ایرانیان. از این روست که او را مرد توسعه فناوری سخت می‌دانند. تحقیقات و پژوهش‌های دکتر مجید شهریاری در حوزه فیزیک هسته‌ای توانست سرویس‌های امنیتی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را به ستوه درآورد؛ تا جایی که نقشه ترورش را طراحی کنند. دانشمند نامی کشورمان شاید در زمان بودنش گمنام خدمت کرد اما با شهادت خود چراغ راهنمایی شد برای جویندگان علم. دانشجویانی که او تربیت کرده امروز هر کدام یک مجید شهریاری هستند که می‌توانند مایه افتخار ایران باشند.

مقام معظم رهبری چه زیبا درباره این شهید فرمودند: «شهادت دکتر شهریاری، آبرویی داد به جامعه علمی کشور. شهادت هم چنین شخصیت برجسته و مورد قبولی، به دشمن نشان داد که در محیط علمی جمهوری اسلامی، این جور شخصیت‌ها و انگیزه‌هایی وجود دارد.»

این اثر ابتدا خاطرات همسر شهید از مدت زندگی و آشنایی و ماه‌عسل و دوران خوابگاه دانشجویی و زندگی سراسر ساده و بی‌ریای آن شهید عزیز را به‌صورت روان و جذاب نقل می‌کند. در ادامه نویسنده از زبان دانشجویان و دوران دانشجویی و استادی آن شهید مطالبی دل‌نشین و تأثیرگذار را از اخلاق و رفتار خوب آن بزرگ‌مرد روایت می‌کند. در خاتمه نویسنده نکاتی را از لسان همکاران و شاگردانش در مورد سنن و سیره عملی و گفتاری آن استاد شهید به رشته تحریر درمی‌آورد.

چاپ ششم این‌کتاب با ۲۳۲ صفحه عرضه شده است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خرده روایت‌های زندگی شهید شهریاری به چاپ ششم رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید