آخرین خبر

جوایر سینما انقلاب اهدا شد/ از «باغ کیانوش» تا «بی‌بدن»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی سینما انقلاب، اختتامیه محفل هم‌اندیشی سینما انقلاب با حضور محسن دوباشی دبیر محفل سینما انقلاب، نعمت‌الله سعیدی نویسنده و روزنامه‌نگار، حجت الاسلام محمد رحمانی کارشناس مسایل تعلیم و تربیت با همراهی اهالی سینما ۳۰ بهمن ماه برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، محسن دوباشی درباره اهمیت محفل سینما انقلاب اینگونه گفت: جشنواره‌های فیلم فجر انتظاراتی در دل مخاطبان ایجاد می‌کنند اما معمولاً از به سرانجام رساندن آن مغفول می‌مانند. در سینما انقلاب، ما به بهانه‌های مختلفی به این مسایل بیشتر می‌پردازیم.

سپس مهمان ویژه محفل سینما انقلاب، نعمت‌الله سعیدی درباره علت پدید آمدن جشنواره‌ها گفت: جشنواره‌ها شکل می‌گیرند که هنرمندان و سینماگران یا به دلیل نگرانی از حضور در آن تلاش بیشتری کنند و یا دلگرم حمایت از سمت آن هستند. برای مثال، در اسکار اگر فیلمی برنده شود فروشش تضمین می‌شود. اما جشنواره فجر اینگونه است؟ یعنی سینماگران ما نگران واکنشی که از سمت جشنواره مطرح می‌شود، هستند؟

طبق رسم هرساله این رویداد، جایزه ققنوس و سینما انقلاب، فیلم برگزیده با نگاه و دلیلی خاص انتخاب شده بود. امسال هم سه محور تربیت، زنان و بین‌الملل موضوعاتی بودند که به آن‌ها توجه ویژه شده بود. در ادامه مجری از حجت الاسلام رحمانی و دوباشی و سعیدی خواست که برای تقدیر از فیلم‌سازان حاضر شوند که جوایز اهدایی به ترتیب گفته شده، تقدیم شد:

به دلیل سال‌ها تلاش و مجاهدت در عرصه سینمای دفاع مقدس و سینمای جبهه مقاومت و تهیه ۲ اثر در جشنواره‌ فیلم فجر چهل و دوم، با عنوان‌های «احمد» و «آسمان غرب» از حبیب‌الله والی‌نژاد تقدیر شد.

همچنین از سعید پروینی به دلیل نگاه جهان‌اندیش و بین‌المللی که در فیلم سینمایی «قلب رقه» داشت، تقدیر شد.

نگاه به نوجوان و عرصه تعلیم و تربیت، از جمله موضوعاتی است که در سینمای ایران بی‌توجهی زیاد دیده است، به همین دلیل تقدیری از فیلم «باغ کیانوش» به تهیه‌کنندگی محمد جواد موحد انجام شد.

فیلم سینمایی «مجنون» که به شخصیت شهید زین‌الدین پرداخته بود، به دلیل پرداخت خوبی که نسبت به شخصیت این شهید داشت، موجبات تقدیر از عباس نادران، تهیه‌کننده این اثر را فراهم آورد.

سینما انقلاب از فیلم سینمایی «بی‌بدن» به دلیل نگاه حل مساله‌ای که نسبت به پدیده‌های اجتماعی داشت، از تهیه‌کننده فیلم، سیدمصطفی احمدی تقدیر کرد.

در آخر، از عطا پناهی، تهیه‌کننده فیلم «پرویز خان» به دلیل نگاه امیدوارانه و حل مساله‌ای نسبت به مشکلات پیرامون، تقدیر شد.

محفل هم اندیشی سینما انقلاب، از سال ۱۳۸۸ با تمرکز بر گفتمان انقلاب آغاز به کار کرد. هرساله پس از پایان جشنواره فیلم فجر، این محفل هم اندیشی با حضور اهالی سینما و اندیشمندان برگزار و موضوع فیلم‌ها همراه با نگاهی انقلابی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جوایر سینما انقلاب اهدا شد/ از «باغ کیانوش» تا «بی‌بدن»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید