آخرین خبر

رونمایی مهران مدیری از «اسکار» خود/ تنابنده سراغ «پایتخت» رفت؟

به گزارش آ.وای ایرانیان «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه می‌توانید با شماره ۱۳۷ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته؛ مهران مدیری

این هفته بالاخره اولین قسمت از مجموعه «اسکار» به شبکه نمایش خانگی آمد. مجموعه‌ای که پیش از این درگیر حواشی فراوانی شد و گرفتن یا نگرفتن مجوز آن هر از گاهی تیتر رسانه‌های مجازی می‌شد. «اسکار» نوعی رئالیتی شو است که از مسابقه خارجی «task master» الگو گرفته است اما چالش‌ها با توجه به مهمانان و شرکت کننده ها طراحی شده است. با این حال ساختار اصلی مسابقه حفظ شده است و مثلاً حضور نیما شعبان نژاد در کنار صندلی مهران مدیری در بخش اجرای برنامه به دلیل همان ساختار مسابقه اصلی است.

در قسمت اولی که از مسابقه پخش شد بیشتر از هر چالش و اتفاقی، حضور دوباره خود مهران مدیری به چشم آمد آن هم در کسوت اجرا که باز هم با همان طنازی‌ها و شوخی‌های به موقع و کنایه‌های کمی زهردار ِشیرین که هم قرار نیست در مقام مجری صرفاً تعریف و تمجید مهمان را کند و هم چالش‌هایش به تحقیر بدل نمی‌شود، نظر مخاطب را جلب کرد.

مدیری بیشتر از هر چیزی استاد گفت‌وگوست و شاید حتی در همین برنامه هم مخاطب بیشتر از چالش‌های شرکت کننده ها در بخش‌های مختلف، گفت‌وگوی مهران مدیری با آنها و چالش‌هایشان را دوست داشته باشد. با این حال مدیری در این برنامه کارگردانی را هم بر عهده دارد و نوید داده است که برنامه اش در قسمت‌های بعد جذابیت‌های زیادی خواهد داشت.

با قسمت اول و رونمایی از این مسابقه می‌توان گفت مهران مدیری برگ برنده اصلی «اسکار» است و گپ ها و طنازی‌ها و اجرایش همچنان مخاطب را با خود همراه می‌کند. اما شاید به همان میزان چالش‌های برنامه نتواند انتظار مخاطب را برآورده سازد. چالش‌هایی که شاید برخی هم در بازی‌ها و رئالیتی شوها و تاک شوهای دیگر به اشکال مختلف دیده شده است با این حال باید صبر کرد و دید این مسابقه چقدر در قسمت‌های بعد می‌تواند مخاطب را شگفت زده کند.

حاشیه هفته: قطع یک باره اعلام آثار فجر

درحالی‌که روز دوشنبه بخش زیادی از خبرنگاران سینمایی و اهالی رسانه‌ها و سینماگران منتظر بودند تا مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر پشت میکروفن بیاید و آثار را اعلام کند، این برنامه هم با کمی تأخیر شروع شد و هم به شکل عجیبی یک باره قطع و تمام شد. همه زمان اعلام آثار جشنواره فیلم فجر در سودای سیمرغ و نگاه نو بیشتر از ۵ دقیقه هم نشد اما همین اعلام آثار هم تا انتها ادامه پیدا نکرد و آثار راه یافته به بخش پویانمایی جشنواره بعداً برای خبرنگاران ارسال شد.

اعلام آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر مهمترین خبر این روزهای سینمای ایران بوده است و تلویزیون اتفاقاً می‌تواند با تریبون و آنتن دادن به چنین رویدادهایی، بهره لازم را ببرد؛ اتفاقی که با همین قطعی یک باره هم می‌تواند به عکس خود عمل کند به ویژه وقتی به صورت غیررسمی و از طریق رسانه‌های مجازی بفهمید که بحث یک اختلاف سلیقه هم در میان بوده است.

انصراف هفته؛ کناره گیری تنابنده از سریال فتحی

این هفته خبر جدیدی از ساخت فصل جدید پروژه «پایتخت» مطرح شد و اینکه عوامل با ارائه فراخوانی به دنبال خواهرانی دوقلو هستند. پیش از این چندین بار رئیس سیمافیلم از مذاکره‌ها با تیم «پایتخت» خبر داده بود و اتفاقاً تاکید کرده بود که این مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد. با این حال هنوز مشخص نیست که این پروژه ابتدا با یک سریال به آنتن می‌رسد یا یک سینمایی روی پرده.

به تازگی هم محسن تنابنده که یکی از اعضای اصلی تیم سازنده «پایتخت» محسوب می‌شود از سریال «ازازیل» حسن فتحی انصراف داده است. سریالی که بازیگران مطرحی در آن مشغول به کار هستند و احتمالاً باید ساخت و حضور در پروژه‌ای مهم، تنابنده را به چنین تصمیم گیری رسانده باشد که شاید این پروژه جدید همان به سرانجام رساندن «پایتخت» باشد.

بازتاب هفته؛ گفت‌وگوهای تازه اکبر نبوی

اکبر نبوی منتقد سینما، تهیه کننده و پژوهشگر به تازگی گفت‌وگویی با پرویز پرستویی داشته است که در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد و پرستویی در آنها درباره موضوعات مختلفی حرف زده بود. او در بخشی از صحبت‌هایش به تلویزیون انتقاد کرده بود و اینکه دلش نمی‌خواهد حتی مرگ او را هم زیرنویس کند و در بخشی دیگر به کلید واژه «وسط باز» اشاره کرده بود که در یک سال اخیر بارها از طرف مردم مورد استفاده قرار گرفته و حتی خودش با این عنوان خطاب شده است.

پرستویی البته در این گفت‌وگوی مفصل درباره فیلم‌های خود با حاتمی کیا، سریال‌هایی چون «زیر تیغ» و فیلم «مارمولک» هم حرف زده بود که بخش‌های مختلفی از گفت‌وگو دیده شد. گفت‌وگویی که احتمالاً یک سلسله مصاحبه با دیگر چهره‌ها و شخصیت‌های هنری و فرهنگی هم دارد و با توجه به انتخاب شخص اکبر نبوی که به دور از جنجال‌ها سعی در انجام مصاحبه‌هایی کیفی و عمقی دارد می‌تواند اتفاقی ارزشمند باشد.

پیشنهاد هفته؛ «نقد سینما» با حضور دبیر جشنواره

با شروع برنامه «هفت» از هفته گذشته، برنامه سینمایی «نقد سینما» با یک جابه‌جایی از جمعه‌ها به پنجشنبه شب‌ها کوچ کرد و از این پس می‌توان این برنامه را با اجرای امیررضا مافی و میزهای مختلف آن، پنجشبه شب‌ها از شبکه چهار سیما دید.

این برنامه امشب ۲۱ دی ماه مهمترین چهره این روزهای سینمای ایران را هم دعوت کرده و قرار است مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر در برنامه حضور یابد؛ مسؤولی که حالا در آستانه چهل و دومین دوره این رویداد احتمالاً باید حرف‌های جنجالی و مهمی هم برای گفتن داشته باشد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونمایی مهران مدیری از «اسکار» خود/ تنابنده سراغ «پایتخت» رفت؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید