آخرین خبر

«رحیل» و پیوند با آزادگی امام حسین(ع)/سریال تاریخی متفاوتی داریم

به گزارش گرآوای ایرانیان سریال «رحیل» یک اثر تاریخی با داستانی متفاوت از دوران قاجار و پهلوی است که زنان در ۲ قطب خیر و شر نقش های اصلی را در شکل دادن به درام دارند. یکی از ریسک های بزرگی که در این سریال انجام شد استفاده از بازیگران جوان و مستعد در نقش‌های اصلی و در برابر بازیگران شناخته شده‌تر بود. از جمله این بازیگران زن، گیتا راد با بازی در نقش محا بود که درباره حضورش در این سریال توضیحاتی ارائه داده است.

 

سریالی که مثل بقیه تاریخی ها قصه تکراری ندارد

 

وی در ابتدا درباره حضورش در این سریال به خبرنگار مهر بیان کرد: سریال «رحیل» توسط یک تیم حرفه ای، باسابقه و درجه یک تولید شده است که با سایر سریال های تاریخی تفاوت دارد و ممن این تمایز را دوست دارم. به نظرم مثل اغلب سریال های تاریخی روایت تکراری ندارد و داستانش کمتر شنیده شده است. به هر حال بازی در سریال تاریخی بسیار دشوار است. برای ایجاد فضا، طراحی درست صحنه و کلا شکل گیری اتمسفر درست آن دوران، گروه سازنده کار به مراتب چالش های بیشتری از یک سریال اجتماعی روز دارند.

 

راد اضافه کرد: یکی از نقاط قوت سریال «رحیل» ترسیم چهره ای جدید از زنان دوران قاجار است که هم در قطب مثبت و هم در قطب منفی حضور تعیین کننده ای در خلق درام و موقعیت های جذاب نمایشی دارند. من نقش دختری به نام محا را دارم که محوریت داستان بر عهده اوست و یک سری اتفاقات را رقم می زند که مخاطب در قسمت های اولیه سریال اصلا نمی تواند، حدس بزند.

 

این بازیگر در توضیح بیشتر از نقش خود گفت: مهم ترین دلیلی که باعث حضورم در سریال «رحیل» شد، ویژگی های متفاوت نقش محا در قیاس با سایر زنان قاجاریه بود. دختر جوانی که به دنبال راه اندازی یک همبستگی زنانه است و این روحیه و تفکر محا برایم جذاب بود. در آثار تصویری مرتبط با قاجار اصلا چنین تعاریف و دیدگاهی در میان زنان ندیده ایم و حالا این سریال فضا را باز کرده که روایت های زنانه از درون تاریخ دیده شود.

 

لباس، گریم و تمرین هایی که باعث بهتر شدن نقش می‌شود

 

وی درباره گریم و لباس در سریال های تاریخی و کمکی که به نقش می‌کنند، اظهار کرد: برای حضور موثر در سریال، در کنار گریم و لباس، تمرینات زیاد باعث شد بهتر بتوانم به نقش محوری سریال (محا) نزدیک بشوم. زمانی که لباس را بر تن می کردم و گریم بر چهره ام می نشست، دیالوگ هایم را مرور می کردم و با خودم عنوان می کردم که من دیگر محا هستم یک دختر متعلق به صد سال پیش و البته که در این بین حضور یک تهیه‌کننده باسابقه مثل رامین عباسی زاده بسیار موثر بود.

 

وی اضافه کرد: من شخصا از طرفداران سریال‌های قبلی او مثل «او یک فرشته بود» هستم و حضورش باعث شد خیلی خوب درون داستان قرار بگیرم و نقشم را ایفا کنم.

 

سیره حضرت زینب (س) الگوی نقشم است

 

راد درباره قصه این سریال که با کربلا و امام حسین (ع) پیوند دارد، عنوان کرد: خودم خانواده مذهبی و دین‌داری دارم و خیلی به امام حسین (ع) و امام رضا (ع) و شخصیت های امامان اعتقاد دارم. از همین حیث خیلی خوب توانستم باورهای محا را درک کنم و کنش های دینی او برایم قابل فهم بود. آزادگی که محیا (یکی دیگر از نقش های سریال) به دنبالش است و مدت ها در جوار کسی که نماد آزادگی است در کربلا مقیم می شود، برای بسیاری از ما که مرید امام حسین (ع) هستیم کاملا قابل درک است. همچنین در داستان می بینیم که سیره حضرت زینب (س) برای محا نوعی الگو و راهنما است.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه سریال «رحیل» در کنار مایه های تاریخی از منظر ویژگی های آیینی و همین طور استفاده از چند نسل بازیگری، نیز با تحلیل ها و نقدها و نظرات مختلفی روبرو شده که هر کدام از تحلیل‌ها می‌تواند برای هر اثری نقطه قوت محسوب شود.

 

بازیگر سریال «رحیل» درباره این مجموعه بیان کرد: به نظرم سریال تولید استاندارد و به‌قاعده‌ای داشته و واقعا وسواس بالای تهیه‌کننده در ایجاد فضای امن برای کار عوامل را شاهد بودم و اگر بعدها در بازپخش هم دیده شود باز هم می‌تواند مخاطب خود را داشته باشد. الان غیر از تلویزیون، شبکه خانگی هم در حال تولید مداوم سریال‌های مختلف است و از آن طرف سریال‌های روز خارجی هم در دسترس مخاطبان قرار دارد پس مخاطب فقط سریال‌هایی را می‌بیند که درگیرش کند و با فیدبک‌هایی که از مخاطب گرفته‌ام، شنیده‌ام که وجه معمایی سریال که جاهایی هم خرافه قاطی آن می‌شود و در عین حال نگاه زنانه آن مورد توجه و واکنش‌های مختلف قرار گرفته است که جای خرسندی دارد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«رحیل» و پیوند با آزادگی امام حسین(ع)/سریال تاریخی متفاوتی داریم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید