آخرین خبر

جنجال اینستاگرامی نوازنده و خواننده سریال “شهرزاد” به خاطر آهنگ “چاوشی”

آوای ایرانیان: حمله شدید یک هنرمند موسیقی اصیل در صفحه اینستاگرامش به “محسن چاوشی” و “سینا سرلک” و متهم کردن به اثری سخیف و سطح پایین، جنجال به پا کرد.

 به گزارش خبرنگار آوای ایرانیان، علی قمصری که به گفته خودش در سریال شهرزاد نوازندگی “تار” را برعهده داشته است، در پست اینستاگرامش، به قطعه مشترک محسن چاوشی و سینا سرلک برای تیتراژ سریال شهرزاد اشاره کرد و این اثر را یک نوع سقوط هنری موسیقی نامیده است.

متن پیام اینستاگرامی علی قمصری به شرح زیر آمده است:
“ایده هاى آرمانگرایانه اى که در لباس پوپولیسم ، خودشان را براى جمعیت قابل دریافت مى کنند: به نظر من سریال “شهرزاد” با وجود داشتن ایده هایى جالب ، رفته رفته پیچ و تاب هنرى اش را در سایه ى میل به از دست ندادن مخاطب ، از دست مى دهد و برایم جالب است که عوامل سریال ، با عوض کردن موسیقى تیتراژ فردین خلعتبرى با صداى چاوشى و ناله هاى سرلک، صادقانه ، موسیقى را نیز با سقوط هنرى اثرشان همسو کردند. البته به هیچ عنوان از اینکه تار موسیقى متن (و نه تیتراژ) را نواختم پشیمان نیستم و نوشته ام ارتباطى به حضور و عدم حضور تار ندارد. (ویرایش: الان متوجه شدم که آقاى سرلک دقایقى پیش در صفحشون دستورحمله به صفحه ى من رو دادن. موسیقى فضاى عجیبى پیدا کرده. باعث تاسفه. درحالى که کلمه ى ناله یک شیوه در آواز و نام یک تکنیک در نوازندگی هست و توهینى در نوشته ى من وجود نداره. به هر حال امیدوارم شاد باشند. کامنت هاشون رو پاک نمى کنم )”

اما سینا سرلک، انتقادات علی قمصری را به بی پاسخ نگذاشت و در جدیدترین پست اینتاگرامش نوشت:
“جوابِ اینطور افراد را در صفحهء خودشان کوبنده بدهـید ، چون اینها هستند که با این نحوهء برخورد و قضاوتهاىِ بیجا ، مردُم را از موسیقىِ اصیل دور کرده اند.
علی قمصری در کاری که به شما مربوط نیست دخالت نکن و به ساختن موسیقی هایی که هرگز در ذهن مردم نمانده و نمی ماند، ادامه بده. ناله‌های من و محسن چاوشی به تمام کارهایی که شما در این سالها ساخته ای می‌ارزد”

اما این پایان کار نبود و علی قمصری نیر مجددا در پاسخ به سینا سرلک، به پاک کردن پست اینستاگرامی سرلک از صفحه اش اشاره کرد و  نوشت:

“هر هنرمندى در هر ژانرى براى من محترم است. من با محسن چاوشى اشتراکى چه در سبک و نگاه و چه در تعداد مخاطبین ندارم و برایش آرزوى موفقیت مى کنم. همگان هم مى دانند که من ترسى از کسى ندارم که مطلبى را نوشته و پاک کنم. چون در انتقادم بى ادبى وجود ندارد. اما در مورد آقاى سرلک ، با توجه به اینکه نوشته ى من تنها درمورد ساختار کلى سریال بود و آداب نگارش در آن رعایت شده بود و اصولا در مورد چیزى نوشته بودم که نقشى هم در شکل گیرى اش داشته بودم، بسیار دلگیر هستم و اصلا پیش بینى نمى کردم که یک نقد ساده با دعوت ایشان به حمله مواجه شود ، قویا اعلام مى کنم که از صداى ساز من در قسمتهاى بعدى این مجموعه نباید استفاده شود.
من تنها به خاطر اعتماد به فردین سازم را بى چشمداشت مالى براى این موسیقى کوک کردم و بدون اینکه حس کنم ، سازم نقش بزرگى در این سریال ایفا کرده ، درخواست حذف این نواهاى نامانوس را از این سریال دارم.جالب است تا همین قسمت جدید سریال که نامم را خودشان براى اولین بار در پایان نوشتند ، من هیچ کجا اعلام نکرده بودم که در آن نواخته ام.”

برای شنیدن قطعه آهنگ “کجایی”، تیتراژ مجموعه شهرزاد کلیک کنید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جنجال اینستاگرامی نوازنده و خواننده سریال “شهرزاد” به خاطر آهنگ “چاوشی””

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید