آخرین خبر

عکس‌هایی از غزه و قدس در ماه رمضان/ ضیافت مجاهدان ادامه دارد

‌به گزارش آوای ایرانیان عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخت و پس از آن بود که جنایات این رژیم کودک کش بیشتر شد و کشتار انسان‌های بی گناه در غزه را رقم زد. این جنایت‌ها ادامه پیدا کرد و طی شش ماه تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها بیش از ۳۳ هزار فلسطینی، اغلب زن و کودک، را به شهادت رساندند، قریب به ۸۰ هزار تن را زخمی کردند، بخش اعظم منازل و زیرساخت‌های غزه را نابود و ساکنان آن را آواره ساختند اما موفق نشدند چهره‌ای پیروز از خود را در جهان ارائه دهند.

این رژیم غاصب فکر می‌کرد که مردم فلسطین و غزه تاب نمی‌آورند اما چنین نشد و با وجود اینکه آب و غذا را بر مردمان بی گناه بست، مردم مظلوم غزه که از گرسنگی، تشنگی و شهادت نمی‌هراسند، تاب آوردند. لحظات سخت زندگی در اردوگاه‌ها و خرابه‌های غزه توسط خبرنگاران و عکاسان ثبت شده است که «بافتار» در گزارشی تصویری، برخی از این عکس‌ها را منتشر کرده است.

عکس‌هایی از غزه و قدس در ماه رمضان/ ضیافت مجاهدان ادامه دارد

سعید القاق از غزه، محمد سالم از غزه، عبدالرحمن رقوت از غزه، یاسر قدیح از غزه، مجدی فتحی، بلال خالد از فلسطین و سائد ابونبهان از غزه، عکاسانی هستند که لحظات زندگی مردم غزه را در شهر غزه و رفح، جنوب نوار غزه، مسجد الفاروق، دیر البلاح، اردوگاه تل السلطان، مدرسه شفا عمرو، اردوگاه نصیرات و … ثبت کرده‌اند.

وقتی عکس‌هایی را که از غزه توسط عکاسان فلسطینی ثبت شده، مرور می‌کنیم، چیزهایی می‌بینیم که با عقل انسان مدرن جور درنمی‌آید، جایی که دیگر خانه و کاشانه‌ای نمانده است. هر طرف را که نگاه می‌کنید جز خرابه، چیزی دیده نمی‌شود. ساختمان‌هایی که جز اسکلتی از آن‌ها باقی نمانده است. خانواده‌هایی که سقف بالا سرشان آسمان است و فرش زیر پایشان، زمین خداوند؛ اما در دل این شهرِ جنگ‌زده و در میان ساختمان‌های خرابه، چراغی روشن است.

عکس‌هایی از غزه و قدس در ماه رمضان/ ضیافت مجاهدان ادامه دارد

چراغی که نور آن از دل‌های مردم مومنش روشن می‌شود و به همین دلیل است که هیچ موشک و گلوله‌ای نمی‌تواند آن را خاموش کند و آن نور، چیزی نیست جز بندگی خدا و اعتماد به وعده او. رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد با کشتن و تحریم و بستن ورود غذا، می‌تواند این مردم را به زانو درآورد ولی این را نمی‌دانست مردمی که خدا و ماه رمضان دارد، از گرسنگی و تشنگی و شهادت نمی‌ترسد.

ملت مسلمانی که «شعب ابی‌طالب» را در تاریخ خود دارد، آیا در برابر گرسنگی سر خم می‌کند؟ مردمی که سال‌ها در خط مقدم مبارزه، رودررو با ائمه کفر که همان اسرائیل و آمریکاست، در حال جنگ هستند و امسال نیز، زودتر از ملت‌های دیگر، به پیشواز ماه مبارک رفته و طعم گرسنگی و تشنگی را چشیده‌اند. الحق که این مردم در همه خوبی‌ها، مصداق آیه «السابقون السابقون، اولئک المقربون» هستند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس‌هایی از غزه و قدس در ماه رمضان/ ضیافت مجاهدان ادامه دارد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید