آخرین خبر

وزارت ارشاد در دوراهی اکران فیلم مبتذل

آوای ایرانیان: فارس نوشت: وزارت فرهنگ و ارشاد درباره نمایش دادن یا ندادن فیلمی که سخیف‌تر و مبتذل‌تر از فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» است، باید تصمیم‌گیری کند. حال باید دید این وزارتخانه چه تصمیمی درباره اکران فیلم خواهد گرفت؟

به گزارش آوای ایرانیان، فیلمی که به مراتب سخیف‌تر و مبتذل‌تر از «۵۰ کیلو آلبالو» است با پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان نمایش یافته است.

بر اساس پیگیری فارس اما وزارت ارشاد در اکران فیلم با توجه به ابتذال موجود در آن مردد شده و براساس آئین‌نامه‌های موجود در این وزارتخانه درباره اکران فیلم‌ها، قصد دارد جلوی اکران فیلم را بگیرد.

به نظر می‌رسد تاکنون وزارت ارشاد از این که نامه‌ای رسمی در راستای اکران نکردن فیلم به شورای صنفی نمایش ارائه دهد، پرهیز کرده است و شورای صنفی نمایش نیز با توجه به مأموریت و نوع عملکردش امکان عدم ثبت قرارداد و عدم نمایش فیلم را نداشته و همچنان در انتظار نامه رسمی از وزارت ارشاد برای جلوگیری از اکران فیلم است.

امروز وزارت ارشاد باید درباره اکران یا عدم اکران فیلمی بگیرد که ابتذال در تار و پود آن تنیده شده و با وجود شوخی‌های جنسی و مبتذل دست به هرکاری زده است. سازنده اثر تنها به بهانه تولید فیلم در بخش خصوصی از هر موضوع سخیفی برای خنداندن مخاطب بهره برده است. از شوخی‌های مبتذل گرفته تا حضور یک فرد خاص در داستان همه و همه باعث شده به ابتذال فیلم بیافزاید. حال باید دید وزارت ارشاد درباره فیلم چه تصمیمی می‌گیرد؟

در شرایطی که نزدیک به مراسم تحلیف رئیس جمهور هستیم، به نظر می‌آید وزارت ارشاد تصمیم به اکران نکردن فیلم گرفته و اجازه اکران فیلم را براساس آئین‌نامه اکران نخواهد داد  اما نکته حایز اهمیت این که این فیلم در هر شرایط زمانی دیگر هم اگر قرار باشد اکران شود، واقعه تلخ دیگری مانند فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» برای ارشاد فراهم می‌کند.

در گذشته وزارت ارشاد با تصمیم غلط و بی‌تدبیری باعث اکران فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» شد که این فیلم با واکنش‌‌های تندی مواجه شد و وزیر وقت (علی جنتی) به دلیل ابتذال موجود در فیلم آن را در راستای فروپاشی بنیان خانواده خواند و مجبور به عذرخواهی از اکران فیلم شد.

حال باید دید این فیلم با توجه به ابتذال موجود در آن می تواند اکران شود یا سازمان سینمایی برای عدم اکران فیلم تدبیری اتخاذ خواهد کرد؟

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “وزارت ارشاد در دوراهی اکران فیلم مبتذل”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید