آخرین خبر

یک هنرمند مشهدی: شاید به لغو کنسرت‌ها عادت کرده‌ایم

آوای ایرانیان: یک هنرمند موسیقی خراسان رضوی با بیان این‌که واکنش صنفی خاصی در این استان نسبت به لغو کنسرت شهرام ناظری در قوچان نشده است، گفت: شاید متاسفانه ما دیگر به لغو کنسرت‌ها عادت کرده‌ایم.

به گزارش آوای ایرانیان، سالار مرتضوی به ایسنا گفت: هنرمندان مشهد و استان خراسان سال‌هاست که نسبت به این موضوع‌ها واکنش نشان می‌دهند و این‌طور نیست که به یک موضوع خاص واکنش نشان دهند. این واکنش‌ها سال‌ها در قالب نامه و طومار به رئیس‌ جمهور و رئیس مجلس یا ملاقات‌های متعدد با مسوولان استانی بود.

این نوازنده دف اظهار کرد: روزی نبوده که هنرمندان موسیقی این منطقه پیگیر این خواسته بحق نبوده باشند. این استان به موسیقی نیاز دارد، مشهد در کشور، پایگاه شماره یک موسیقی زیرزمینی است. نمی‌دانم مسوولان چرا این‌ها را نمی‌شنوند؟ یا اگر می‌شنوند، مایل نیستند متوجه شوند، یا اگر متوجه می‌شوند بنا بر دلایلی عمل نمی‌کنند.

مرتضوی با بیان این‌که اتفاقی که برای کنسرت «آواز پارسی» شهرام ناظری و پسرش رخ داد، اتفاق بسیار بدی بود، اظهار کرد: البته من به‌عنوان یک هنرمند موسیقی، سالن ورزشی را مناسب کنسرت نمی‌دانم و فکر نمی‌کنم در قوچان، سالنی با ظرفیت بالا که بتواند از هنرمندی مانند آقای ناظری استقبال کند، وجود نداشته باشد. شاید برگزارکنندگان از سر اجبار این سالن را انتخاب کرده بودند.

این نوازنده تاکید کرد: در ۱۰ سال اخیر آنچه باید گفته می‌شد، گفته شده است. امیدواریم روزی این حرف‌ها شنیده شود.

اجرای گروه «بامداد» مشهد در تهران

مرتضوی که سرپرست گروه موسیقی «بامداد» مشهد هست، از اجرای این گروه در تهران خبر داد و گفت: این کنسرت که ۱۲ مردادماه خانه هنرمندان روی صحنه خواهد رفت، در دو بخش اجرا می‌شود. بخش اول آن به اجرای موسیقی دستگاهی در آواز افشاری و دستگاه نوا اختصاص دارد و قطعات آن توسط اعضای گروه ساخته و آهنگسازی شده است. در بخش دوم نیز موسیقی فولکلور شمال و جنوب خراسان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کنسرت گروه موسیقی «بامداد» مشهد ۱۲ مردادماه ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۰:۴۵ در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. محمود صالحی (خواننده)، سالار مرتضوی (سرپرست گروه و نوازنده دف)، امیر گوهریان (نوازنده تار)، بابک شایق (نوازنده سنتور)، پیمان اسماعیلی و علی ظفری (نوازنده‌های کمانچه)، نفیسه طباطبایی (نوازنده نی)، آبتین نقوی (نوازنده عود) و امید ناگهانی (نوازنده تنبک) اعضای این گروه را در اجرای پیش‌ رو تشکیل می‌دهند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “یک هنرمند مشهدی: شاید به لغو کنسرت‌ها عادت کرده‌ایم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید