آخرین خبر

اجرای 8 نوازنده ایرانی و آذربایجانی در بزرگداشت هنرمند فقید

آوای ایرانیان: آیین بزرگداشت هنرمند فقید هابیل علی‌اف عصر سه شنبه با حضور ۸ نوازنده برجسته از جمهوری آذربایجان و مناطق مختلف ایران در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
به گزارش آوای ایرانیان، علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه، آهنگساز و مدیر هنری این برنامه در خصوص حضور نوازندگانی از نقاط مختلف کشور به منظور اجرای برنامه در شب گرامیداشت هابیل علی اف خاطر نشان کرد: علی اف متعلق به ملت ایران بود و موسیقی او خویشاوندی بسیار نزدیکی با موسیقی ایرانی داشت. صدای کمانچه او به دل می نشست و به همین دلیل وی یکی از معدود نوازندگان کمانچه نواز بود که شهرت جهانی داشت.

شکارچی افزود: بعد از فوت این هنرمند بزرگ برای برگزاری مراسم یادبود او اعلام آمادگی کردم که خوشبختانه جناب مرادخانی معاون هنری و سید عباس سجادی مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران با پیشنهاد بنده موافقت کردند. در این مراسم ﺍﻟﺸﻦ ﻣﻨﺼﻮﺭ ﺍﻑ ﺍﺯ ﺑﺎﮐﻮ، ﺍﻣﯿﺮ ﺭﺍﺳﺘﺒﺪ ﺍﺯ ﺗﻬﺮﺍﻥ، ﻓﺮﺝ ﻋﻠﯿﭙﻮﺭ ﺍﺯ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ، حاجی ﮔﻠﺪﯼ ﺑﺮﺯﯾﻦ از ﺑﻨﺪﺭ ﺗﺮﮐﻤﻦ، ﺧﺪﺍﺩﺍﺩ ﺷَﮑِﻞ ﺍﺯ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ، ﺧﻠﯿﻞ ﯾﻮﺳﻔﯽ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎﻟﯽ و ﺟﻤﺎﻝ ﻣﺤﻤﺪﯼ ﺍﺯ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ قطعاتی را به یاد این هنرمند فقید خواهند نواخت. همچنین آقای ودود موذن با اجرای قطعاتی نوازندگان را همراهی می کند.

وی نقش علی اصغر بهاری، صبا و هابیل علی اف را در نوازندگی کمانچه بسیار پر رنگ عنوان کرد و اظهار داشت: علی اف برای بیان اندیشه هایش و آنچه که در درونش بود نه نیاز به شعر داشت و نه چیز دیگری. در واقع وی به خوبی می توانست با استفاده از تکنیک و دقت در ظرافت های نوازندگی فضاهای بدیع و نویی را برای شنونده اش ایجاد کند و جهانیان را تحت تاثیر خود قرار دهد. امروزه ما به واسطه حضور شخصیت هایی بزرگی مثل هابیل علی اف در کمانچه شاهد هنرنمایی کسانی هستیم که امروزه خود از اساتید نوازندگی این ساز هستند، همچون درویش رضا منظمی، مهدی آذرسینا، داوود گنجه ای، محمد مقدسی، اردشیر کامکار ، کیهان کلهر، سعید فرجپوری و … به همین دلیل برگزاری مراسم یادبودی برای این هنرمند بسیار لازم و ضروری بود.

بر اساس این گزارش، آیین بزرگداشت هابیل علی اف با حضور جمعی از اهالی موسیقی و همچنین اساتید کمانچه نوازی روز سه شنبه ۲۱ مهر ساعت ۱۷ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.
منبع:آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای ۸ نوازنده ایرانی و آذربایجانی در بزرگداشت هنرمند فقید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید