آخرین خبر

شنیدن موسیقی ارگانیک!

آوای ایرانیان: تور کنسرت های کیهان کلهر و «رامبرانت تریو» قبل از اجرای برنامه در تالار بزرگ وزارت کشور، در کشورهای مختلف اروپایی به پایان رسید.

به گزارش آوای ایرانیان، کیهان کلهر که قرار است روزهای ۱۴ تا ۱۶ شهریورماه در تالار وزارت کشور به صحنه برود، روز گذشته ۷ شهریور پس از برگزاری تور اروپای خود با گروه سه نفره «رامبرانت» به کشورمان بازگشت.

رامبرانت فرایش نوازنده پیانو و سرپرست «رامبرانت تریو» درباره مجموعه کنسرت هایشان گفت: ما سال هاست که با هم کار می کنیم و از این همکاری بسیار لذت می بریم. قول می‌دهم شما به تماشای اجرایی متفاوت خواهید نشست. البته به راحتی نمی توان موسیقی ما را طبقه بندی کرد، این موسیقی جاز نیست و البته که موسیقی کلاسیک هم نیست. این یک موسیقی ارگانیک است که ما آن را با سازهایمان می سازیم و نقطه تلاقی اش، بداهه نوازی است.

این پیانیست ادامه داد: من اعتقاد دارم موسیقی های مختلف باید در هم شناور شوند تا به نتیجه مطلوب رسید، به همین منظور  موسیقی ما ترکیبی از سنت جاز، موسیقی کلاسیک و موسیقی عربی است که عشق به آن از زمانی که من در مصر زندگی کردم به دلم افتاد. این یک زبان موسیقی عمیق عاطفی است که غالبا با رویکرد انحصاری آن به پیانو و همینطور کیبوردی (فورته پیانو) که اواخر قرن ۱۹ ناپلئون بناپارت به ناصرالدین شاه ایران به هدیه کرده بوده آذین شده است. در اینجا این دو جهان دوباره با یکدیگر ملاقات می کنند.

کیهان کلهر و رامبرانت تریو طی هفته های گذشته در کشورهای آلمان، هلند و انگلستان به اجرای برنامه پرداختند. به جز رامبرانت فرایش به عنوان نوازنده پیانو، تونی اورواتر نوازنده کنترباسو وینسنت پلژر نوازنده سازهای کوبه ای دیگر اعضای این گروه را تشکیل می دهند. این در حالی است که موسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» به زودی اولین آلبوم از همکاری مشترک کیهان کلهر و این گروه جاز هلندی را روانه بازار خواهد کرد.

کنسرت کیهان کلهر و «رامبرانت تریو» روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم شهریور ماه به همت موسسه  «رویال هنر پارس» به تهیه کنندگی مجید عبدی برگزار می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شنیدن موسیقی ارگانیک!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید