آخرین خبر

مجموعه چهارجلدی «داستان های پاپاپا» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

گزارش آوای ایرانیان مجموعه چهار جلدی «داستان های پاپاپا» نوشته کلر ژوبرت توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شده است. این کتاب‌ها در قالب قصه به کودکان گروه سنی الف و ب اختصاص دارد.

«سه نکته‌ی مامان‌ها»، «شام خاله هزار پا»، «قانون ششم» و «کلوچه خال خالی» از جمله عنوان‌های این مجموعه کتاب است که در این کتاب‌ها ماجرای هزارپای کوچولو به نام «پاپاپا» روایت می‌شود که با بیانی ساده نکات اخلاقی را در قالب قصه‌های شیرین و شنیدنی به کودکان یادآوری می‌کند. دوستی و مهربانی، راستگویی، خوش اخلاقی، قدردانی و تشکر، انجام وظایف، همکاری و اجازه گرفتن از جمله موضوعات این کتاب‌هاست.

در کتاب «کلوچه خال خالی» پاپایا و دوستانش کلوچه‌ای پیدا می‌کنند و بدون اجازه قسمتی از آن را می‌خورند؛ چون خیال می‌کنند کسی آنها را نمی‌بیند. قصه این کتاب به بچه‌ها یادآوری می‌کند که خداوند همه جا هست و کارهای آنها را می‌بیند.

در کتاب «شام خاله هزار پا» پاپایا وخانواده‌اش با هم مشغول بازی می‌شوند و فراموش می‌کنند شام بپزند. قصه این کتاب به بچه‌ها آموزش می‌دهد هر کاری باید در وقت خودش انجام شود.

«سه نکته‌ی مامان‌ها»،روایت گفت‌وگوی دوستانه هزارپایی به نام «پاپاپا» و بچه‌زنبورهاست که «پاپاپا» می‌خواهد برای تشکر از مادر و پدرش که به او خیلی محبت می‌کنند، راهی پیدا کند. در این مسیر بچه‌زنبورها به کمک او می‌آیند. در این اثر کودکان در قالب قصه‌ای فانتزی، شیرین و جذاب، با موضوع احترام و تکریم والدین و روش‌های خوشحال کردن آنها آشنا می‌شوند.

پاپاپا در کتاب «قانون ششم» با دوستانش قهر می‌کند؛ اما مامان پاپایا می‌گوید قهر کردن آسان نیست چون خدا برای قطع کردن ۵ قانون گذاشته قصه این کتاب کودکان را با ۵ قانون قهر آشنا می‌کنند البته قانون ششم هم دارد که پاپاپا آن را به بچه‌ها یاد می‌دهد.

تصویرگری این را هم کلرژوبرت انجام داده او با انتخاب تصاویری شاد و ساده و به‌کارگیری تنوع رنگی مناسب کتاب‌ها را تأثیرگذارتر کرده است؛ به گونه‌ای که دیدن رنگ‌ها در دوره سنی ۷ تا ۹ سال با کمک ورق زدن کتاب می‌تواند به تقویت قوه بینایی کودک هم کمک کند.

هر یک از این کتاب‌ها در ۲۴ صفحه مصور، شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان عرضه شده‌اند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مجموعه چهارجلدی «داستان های پاپاپا» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید