آخرین خبر

سفر درونی با «درخشش ابدی» آغاز شد/ انتشار خروجی یک رویداد!

به گزارش آوای ایرانیان «کَریما»، «درخشش ابدی» و «قطعه برای دو یا سه کانال» عنوان سه پروژه موسیقایی مجزا هستند که طی روزهای گذشته در قالب آلبوم به مخاطبان و علاقه‌مندان آثار موسیقایی ارایه شد.

«درخشش ابدی»؛ وقتی شنونده به یک سفر درونی دعوت می شود

آلبوم «درخشش ابدی» عنوان یکی از آثار تازه منتشر شده درفرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی است که با نوازندگی پیانو و تنظین درن براتی مسیحی از هنرمندان جوان عرصه پیانو نوازی پیش روی شنوندگان موسیقی بی‌کلام قرار گرفته است.

«رویا»، «ملت باشکوه»، «لک لک مهربان»، «رویای زیبا»، «دیگه دوستت ندارم»، «بهاری»، «ایروان بهاری»، «چشم های زیبا»، «پسران قهرمان»، «خوب من»، «آهنگ یک مبارز»، «اوه زیبایی»، «چقدراوه»، «ملودی عشق»، «آهنگ عاشقانه»، «گلها»، «سرزمین بومی» و «مثل نسیم» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

در توضیح این آلبوم آمده است: «آلبوم حاضرشامل نوزده اثر محلی و آشنا در فرهنگ موسیقایی ارمنی، با تنوع قابل توجهی در رنگ آمیزی هارمونی است. این آثار اغلب به صورت آوازی برای ساز پیانو تنظیم و با هارمونی‌های جذابی رنگ‌آمیزی شده است تا بیش از پیش در ذهن مخاطب بدرخشند.

نامگذاری اثر به عنوان «درخشش ابدی» به منظور ایجاد یک ذهنیت جذاب و ابدی از آوازهای موسیقی ارمنی در ذهن شنونده این آثار است. این آثار اغلب کوتاه هستند و هر کدام بیانگر احساسات و عواطف خاصی است که در اجرای آن‌ها، این عواطف نیز متبلور شده است و شنونده را به یک سفر درونی می‌برد.»

«کریما»؛ گشتی درموسیقی بی کلام با حضور نوازندگان مطرح

آلبوم «کریما» از جمله آثار موسیقایی جدیدی است که به آهنگسازی و تنظیم سروش پورگودرزی در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

«مقدمه»، «رقص آهو»، «بادر»، «چشمانش»، «جمار»، «کریما»، «ترس»، «بِل تَش»، «نور» عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم بی‌کلام گنجانده شده‌اند.

علی آتش افروز تنظیم الکترونیک و میکس و مسترینگ، فرشاد ابراهیمی نوازنده پرکاشن، مژگان حسینی نوازنده قانون، همایون نصیری نوازنده کاخن، محمدرضا هوشمندی نوازنده گیتار، بهروزشریفیان نوازنده پرکاشن گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

سفر درونی با «درخشش ابدی» آغاز شد/ انتشار خروجی یک رویداد!

«قطعه برای دو یا سه کانال»؛ انتشاریک آلبوم جدید از یک مسابقه آهنگسازی

در ادامه انتشار آثار برگزیده پنجمین دوره از مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک (جایزه روضا کروریان -۱۳۹۹) آلبوم «قطعه برای دو یا سه کانال» منتشر شد.

در این آلبوم آثار هنرمندانی چون شقایق باقری، سپیده یافتیان با اثر «چیزی حدود ۱۱۳۰ سانتی مترمکعب»، افشین مطلق فرد، مسعود هدایتی با قطعه «ساز و آواز نوا»، دنیز تفقدی با اثر «شین»، علی بلیغی با اثر «درآمد، برای سه سوپرانو و فیکسد مدیا»، آرزو رضایی با اثر «انگاشت»، وحید وردی با اثر «محلی برای خواب» ارائه شده است.

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است:

«موسیقی الکترونیک با وجود اینکه اکنون در دنیا پیشینه طولانی دارد، اما در ایران عزیزمان هنوز بسیار جوان محسوب می شود. اگرچه این جوانی از یک سو بار معنایی «کم تجربگی» را در خود دارد. اما به عقیده من از سوی دیگر ویژگی های یک جوان را نیز می توان در آن یافت. انرژی تازه، انگیزه بالا، حس جستجوگرایانه در کشف دنیای شخصی و نو، نگاه به آینده، پوایی و طراوت.

قضاوت درباره آثار آهنگسازی موسیقی الکترونیک به طورکل می تواند طبق برآیندی از توانایی تکنیکی آهنگساز در برنامه نویسی و استفاده از سنتزهای مختلف صدا و نیز خلاقیت وی در شکل گیری و پیاده کردن ایده هایش صورت پذیرد. سعی اعضای هیات داوران در انتخاب آثار برگزیده نیز براین قاعده بود. اگرچه دربیشتر آثار، جنبه خلاقانه اثر بر تبحر تکنیکی آن برتری داشت.

سفر درونی با «درخشش ابدی» آغاز شد/ انتشار خروجی یک رویداد!

مسابقه آهنگسازی موسیقی الکتروآکوستیک در گرامیداشت آهنگسازنوگرای ایرانی رضا کروریان (۱۳۵۰- ۱۳۹۳) با هدف حمایت از موسیقی الکترو اکوستیک و بیشتر شناساندن این موسیقی در ایران، هرسال طی فراخوانی از آهنگسازان فعال در حوزه موسیقی الکترونیک بدون محدودیت سنی دعوت می کندتا با ارسال آثارخو در این مسابقه شرکت کنند.

«جایزه رضا کروریان» توسط گروه موسیقی «یارآوا» تاسیس و هرسال با حمایت مالی خانواده کروریات برگزار می شد که پنجمین دوره این مسابقه همانندسالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ با همکاری دپارتمان مکوسیقی دانشگاه تهران پیش روی مخاطبان قرار می گرفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سفر درونی با «درخشش ابدی» آغاز شد/ انتشار خروجی یک رویداد!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید