آخرین خبر

جاماندن «فراری» و «ناپلئون» از گلدن گلوب/ نتفلیکس دیده نشد

به گزارش آوای ایراینان به نقل از هالیوود ریپورتر، در معرفی نامزدهای گلدن گلوب که شب بیش انجام شد نام برخی از فیلم‌ها و سریال‌ها بارها در بخش‌های مختلف تکرار شد اما شماری از چهره‌های مدعی فصل جوایز به طور کامل از نامزدی امسال کنار گذاشته شدند.

«فراری» مایکل مان با بازی آدام درایور و پنه لوپه کروز، «ناپلئون» ریدلی اسکات با بازی خواکین فینیکس (که البته برای بازی در فیلم «بیو ترسیده» در بخش موزیکال / کمدی نامزد شد) و «منشا» آوا دورونی با بازی آنجن الیس-تیلور که از رقبای احتمالی اسکار بهترین بازیگر زن محسوب می‌شود، ۳ فیلم مهم فصل جوایز با کارگردان‌ها و بازیگرانی هستند که هیچ‌یک موفق به دریافت نامزدی در هیچ بخش گلدن گلوب نشدند.

حتی دیگر فیلم‌های مطرح فصل جوایز هم چنان که انتظار می‌رفت، موفق نشدند. «پریسیلا» سوفیا کاپولا و «همه ما غریبه‌ها» اندرو هیگ هر یک تنها یک نامزدی کسب کردند. درمورد «همه ما غریبه‌ها»، اندرو اسکات نامزد شد، اما پل مسکال و کلر فوی نامزد نشدند و فیلم نتوانست با فیلمنامه یا کارگردانش جایگاهی کسب کند.

«رنگ بنفش» ۲ نامزدی کسب کرد اما نه به فهرست بهترین فیلم کمدی یا موزیکال راه یافت و نه تاراجی پی هنسون برای بازی در آن نامزد شد و درباره «سالتبرن» فیلم امرالد فنل نه به بخش بهترین درام راه یافت و نه نامزد فیلمنامه شد. «داستان آمریکایی» هم تنها ۲ نامزدی در بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد کسب کرد اما نامزدی در بخش بازیگران مکمل، کارگردان و فیلمنامه را از دست داد.

در بخش فیلمنامه هم شماری از مدعیان اسکار از جمله «بازی جوانمردانه» کلوئه دومونت، «می دسامبر» سامی برچ و الکس مکانیک و «مایسترو» بردلی کوپر و جاش سینگر در انتخاب‌های گلدن گلوب جایی نیافتند.

در بخش کارگردانی هم چهره‌های مهمی نادیده ماندند که شامل الکساندر پین برای «دارندگان»، تاد هینز برای «می دسامبر» می‌شود که با توجه به انتخاب «آناتومی یک سقوط» ژوستین تریه و «منطقه مورد علاقه» جاناتان گلیزر بیشتر جلب توجه می‌کند.

در بخش بازیگر نقش مکمل هم وایولا دیویس برای «ایر» و آمریکا فرارا برای «باربی» نادیده گرفته شدند.

در رده انیمیشن، نادیده گرفتن نتفلیکس با «نیمونا»، «فرار مرغی ۲» و «لئو» غافلگیرکننده بود.

و در بخش موسیقی هم شگفت‌آور بود که «باربی» (با وجود توجه در بخش فیلم) و کار جان ویلیامز برای «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» نادیده ماندند.

در بخش جدیدی که به تجلیل از دستاورد سینمایی و باکس آفیس می‌پردازد، نادیده گرفتن «صدای آزادی» با توجه به فروش جهانی ۲۴۸ میلیون دلاری فیلم که شامل فروش ۱۸۴ میلیون دلار داخلی می‌شود، غافلگیرکننده بود، در حالی که فیلم کنسرت تیلور سویفت نامزد شد. این فیلم ۲۵۰ میلیون دلار در سراسر جهان از جمله ۱۷۹ میلیون دلار در آمریکا فروخته، اما مشخص نیست که آیا استراتژی اکران غیرمعمول فیلم و این واقعیت که فیلم یک کنسرت است می‌تواند آن را واجد شرایط کند یا خیر.

از دیگر شگفتی‌های بخش بازیگران انتخاب بهترین بازیگر زن برای آلما پویستی از «برگ‌های افتاده» است و همچنین نامزدی «پسر و مرغ ماهی‌خوار» در بخش بهترین موسیقی و بروس اسپرینگستین برای آهنگ فیلم مستقل «او نزد من آمد».

در بخش تلویزیون هم سریال پرطرفدار «ازدحام» با بازی دومینیک فیشبک، به‌طور شگفت‌انگیزی نادیده ماند. سرنوشت درام «سیلو» اپل که با اقبال خوبی مواجه شد هم همین شد. فصل آخر «سگ‌های انباری»، «روان‌درمانی» و «جلیقه زردها» هم هر یک تنها یک نامزدی دریافت کردند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جاماندن «فراری» و «ناپلئون» از گلدن گلوب/ نتفلیکس دیده نشد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید