آخرین خبر

جشن صدسالگی محمدعلی موحد برگزار می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان شب یکصدمین زادروز «محمّدعلی موحّد» توسط مجلّه بخارا با همکاری مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

در این‌جلسه که با حضور شاگردان، دوستان و دوست‌داران موحد برپا می‌شود، اندیشمندان، ادیبان، مولوی‌شناسان، عرفان‌پژوهان، تاریخ‌نگاران، حقوق‌خوانان و فلسفه‌دانان سخنرانی می‌کنند.

شب یکصد سالگی «محمّدعلی موحّد» در سلسله شب‌های بخارا، سه‌شنبه دوم خرداد از ساعت ١٧ در مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

محمدعلی موحد، نویسنده، مترجم، حقوق‌دان، مصحح و پژوهشگر، متولد دوم خردادماه ۱۳۰۲ در تبریز است. از او تا کنون آثاری مثل ترجمه «سفرنامه ابن بطوطه»، تصحیح و تعلیق «حدیقهالحقیقه» از ابوالفتح محمدبن شیخ‌الاسلام احمد جام، ترجمه «عدالت و انرژی» از ایوان ایلیچ، «نفت ما و مسائل حقوقی آن»، تصحیح و تعلیق «خُمی از شراب ربانی، گزیده مقالات شمس»، «باغ سبز: گفتارهایی درباره شمس و مولانا»، ترجمه و تعلیق «فصوص‌الحکم، ابن عربی»، تصحیح «رساله در مناقب خداوندگار» از فریدون بن احمد سپهسالار، «در هوای حق و عدالت»، تصحیح و مقدمه «مثنوی معنوی»، «تاملات (مقاله‌ها و خطابه‌ها)» و … منتشر شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشن صدسالگی محمدعلی موحد برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید