آخرین خبر

حاشیه مالیاتی تازه برای دفتر موسیقی ارشاد

تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی کشور با ارسال نامه‌ای به وزیر ارشاد، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و دفتر رییس جمهور نسبت عدم اجرای کامل قانون معافیت خود از مالیات اعتراض کردند.

به گزارش آو تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی سراسر کشور با ارسال نامه‌ای به سبد عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دفتر ریاست جمهوری خواستار اجرای کامل قانون معافیت از مالیات توسط مجموعه‌های مرتبط شدند.

در متن این نامه که به امضای تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی رسیده، آمده است:

«به استحضار آن مقام عالی می‌رساند بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی ایران، طبق بند «ل» ماده ۱۳۹ فعالیت‌های فرهنگی و هنری مصوبه سال ۱۳۶۶ اصلاحی ۱۳۸۰ آموزشگاه‌های موسیقی معاف از مالیات می‌باشند. اخیراً ممیزان محترم اداره مالیات بر خلاف قانون عمل کرده و به صورت سلیقه‌ای تمرکز بر دریافت مالیات از آموزشگاه‌های موسیقی را دارند. با توجه به شرایط کنونی اجتماعی و اقتصادی جامعه، آموزشگاه‌ها در شرایط سخت به سر می‌برند.

همانگونه که مستحضرید تورم بر روی اجاره آموزشگاه‌ها و سبد هزینه خانوارها تأثیر منفی گذاشته در نتیجه گردش مالی بین آموزشگاه و هنرجویان دچار اختلال گردیده است. سود مالی به حداقل رسیده و یا زیان ده شده است. اغلب آموزشگاه‌ها تعطیل یا در شرف تعطیلی می‌باشند. ماه‌های اسفند، فروردین و ایام محرم سخت‌ترین زمان مدیریت مالی آموزشگاه‌ها می‌باشد و تأثیر آن تا ماه‌های بعد زیان بار است. لذا از دولت محترم، وزیر محترم ارشاد و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، تقاضای مساعدت لازم در جهت اجرای کامل قانون معافیت از مالیات را داریم. با احترام / مدیران آموزشگاه‌های آزاد موسیقی»

براساس این گزارش مدیران آموزشگاه‌های موسیقی ۱۱ شهریورماه سال ۹۷ نیز با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که حدود ۵۰ نفر آن را امضا کرده بودند، خواستار اجرای قانون معافیت از پرداخت مالیات آموزشگاه‌های موسیقی کشور شده بودند.

در بخشی از این نامه که رونوشت آن علاوه بر دفتر وزیر به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری ارسال شد، آمده بود: «طبق بند (ل) ماده ۱۳۹ فعالیت‌های فرهنگی و هنری مصوب ۱۳۶۶ و اصلاحیه ۱۳۸۰ مجلس محترم شورای اسلامی تا به حال از پرداخت مالیات معاف بوده اما مدتی است اداره مالیات به صورت منطقه‌ای و سلیقه‌ای اقدام به اخذ مالیات نموده است. لذا خواهشمند است با توجه به اینکه ادامه فعالیت مراکز فرهنگی هنری نیازمند حمایت و مساعدت دولت به ویژه وزیر محترم [فرهنگ] و ارشاد اسلامی است، ترتیبی اتخاذ فرمائید تا اداره مالیات طبق آئین نامه مذکور این مراکز از پرداخت مالیات معاف تا ادامه کار برایشان میسر گردد»

متن نامه مدیران آموزشگاه‌های موسیقی به وزیر ارشاد در شهریور ماه سال ۹۷

ارسال نامه جدید مدیران آموزشگاه‌های موسیقی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دفتر رئیس جمهور در شرایطی است که طبق جلسه‌ای که روز یکشنبه ۱۲ خرداد ماه با حضور محمد اللهیاری فومنی مدیرکل جدید دفتر موسیقی، مرتضی نیک‌نژاد سرپرست جدید دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری ترتیب داده شده بود، مقرر شد که تیر ماه سال جاری در حضور تعدادی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سازمان امور مالیاتی کشور و مدیران شهرداری اهدافی نظیر تشکیل صنف آموزشگاه‌های موسیقی و حل مشکلات مالیاتی آنها، تبیین چارچوب قانون آموزش‌های آزاد هنری، شیوه‌نامه‌های جدید فرایند الکترونیکی صدور و تمدید مجوز آموزشگاه‌های آزاد هنری، برنامه‌های شفاف‌سازی فعالیت و ایجاد هماهنگی مسئولان با مدیران آموزشگاه‌ها برای دستیابی به راه‌کارهای اجرایی جهت تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد هنری مورد بررسی و پیگیری و نقش حمایتی وزارت ارشاد در این زمینه‌ها قرار گیرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حاشیه مالیاتی تازه برای دفتر موسیقی ارشاد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید