آخرین خبر

گفتگو آوای ایرانیان با رئیس انجمن سواد رسانه ای ایران

آوای ایرنیان: زهراه امین زاده

کلاسهای آموزشی پودمان سواد رسانه ای دانشکده گفتمان انقلاب اسلامی با تدریس استادان به نام کشور در حوزه رسانه در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار آوای ایرنیان، محمدصادق افراسیابی، دبیر کل همایش سواد رسانه ای ایران، در این جلسه از دوره آموزشی پودمان سواد رسانه ای دانشکده گفتمان انقلاب اسلامی که برگزار شد، گفت: فضای مجازی و رسانه در زندگی امروز افراد جامعه رسوخ اجتناب ناپذیری پیدا کرده است. و در تمامی ابعاد زندگی افراد اثرگذار است.
وی درخصوص انگاره سازی اضافه کرد: انگاره سازی، ساختن تصاویر ذهنی از جهان اطراف خودمان است که این مهم به وسیله رسانه ها به انجام می رسد.
رئیس انجمن سواد رسانه ای ایران افزود: متاسفانه نمره سواد رسانه ای کشورمان ۱۲ از ۱۰۰ است که این مورد نشانده دهندی این می باشد که جامعه ما بیشتر در هجوم تهدید های فضای مجازی قرار گرفته اند. و علم استفاده از رسانه را ندارند تا بتوانند از فرصت های فضای مجازی استفاده کنند.
افراسیابی تاکید کرد: امروزه به وسیله فضای مجازی سبک زندگی افراد بسیار متفاوت شده است که خود جای تامل و برنامه ریزی های بسیار دارد که افزایش سواد رسانه ایی در بین مردم نیز می تواند در بهبود سبک زندگی موثر باشد.
گفتنی است: در این دوره پودمانی که تلفیق همزمان دوره “مهارت سواد رسانه ای “و “تربیت مدرس سواد رسانه ای ” می باشد با حضور معلمان، اصحاب رسانه، طلاب، دانشجویان، کارمندان و اعضای انجمن سواد رسانه ای، به عنوان فراگیران این دوره و با تخفیفهای ویژه و تسهیلات برگزار می شود.
این دوره آموزشی از ابتدای مهر ماه آغاز و تا پایان آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است دانشکده گفتمان انقلاب اسلامی تنها مجری دوره های پودمان سواد رسانه ای در کشور با مجوز از وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی م یباشد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد دپارتمان سواد رسانه ای ،دوره های پودمانی دانشگاهی سواد رسانه ای،دوره های کوتاه مدت، کارگاه های مهارتی ،آموزشی و انگیزشی این دپارتمان دانشگاهی به سایت دانشکده  www.gofteman-ac.ir مراجعه کنید.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “گفتگو آوای ایرانیان با رئیس انجمن سواد رسانه ای ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید