آخرین خبر

آیین بزرگداشت استاد «فرامرز پایور» برگزار می‌شود

آوای ایرانیان: آیین بزرگداشت استاد فقید فرامرز پایور چهارشنبه ۸ مهر ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، اجرای زنده موسیقی با هنرمندی گروه خجسته و دونوازی با سازهای سنتی در این آیین اجرا می‌شود. سوسن اصلانی (سنتور و سرپرست)، محمود باقری الموتی(خواننده)، حسن مکانیکی(نی)،کورش دانایی (تار)، بهنام ارجمندی (عود)، آذین ملک زاده(کمانچه)، مهناز کاشانی(قیچک)، فاطمه سید محمود (تمبک)، عطیه طباطبایی(دف) اعضای گروه موسیقی خجسته به سرپرستی سوسن اصلانی به اجرای قطعاتی از آثار فرامرز پایور می‌پردازند.

پایور

همچنین اجرای دو نوازی مهدی سیادت (سنتور) با محمد رضا طیار(تمبک) و دو نوازی مهرنوش ذوالفقاری (سنتور) با فاطمه سید محمود(تمبک) بخش دیگر این برنامه است.

فرامرزپایور ۲۱ بهمن سال ۱۳۱۱ در تهران متولد شد. وی در سن ۱۷ سالگی آموزش موسیقی را نزد استاد ابوالحسن صبا آغاز کرد و ظرف مدت شش سال ردیف موسیقی را فراگرفت. در سال ۱۳۴۱ برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و موفق به کسب دانشنامه در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج شد. پایور نزد استادانی چون عبداله دوامی، موسی معروفی، نورعلی خان برومند به فراگیری ردیف درویش خان و ردیف میرزا عبدالله پرداخت و هارمونی و کمپوزیسیون را در کلاس استاد امانوئل ملیک اصلانیان آموخت.
منبع: آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آیین بزرگداشت استاد «فرامرز پایور» برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید