آخرین خبر

بلیت‌های ۲۰۰ هزار تومانی کنسرت‌ها در راه است!

آوای ایرانیان: نبود نظارت قانونی و بی‌توجهی مسئولین فرهنگی به قیمت‌گذاری سالن‌های کنسرت باعث شده مدیران این مجموعه‌های عمدتا دولتی به شکلی باورنکردنی قیمت اجاره سالن‌های کنسرت را بالا ببرند.

به گزارش آوای ایرانیان، فارس نوشت:  با افزایش قیمت اکثر سالن‌های کنسرت در تهران در ماه‌های اخیر، تهیه کننده‌های کنسرت نیز برای جبران شیب صعودی افزایش اجاره‌بهای سالن‌ها، چاره‌ای جز افزایش نرخ بلیت‌های برنامه‌هایشان ندارند.

این افزایش قیمت که بدون هیچ ملاک و تعرفه قانونی اتفاق افتاده است، هیچ پیگیری و واکنشی را از سوی نهادهای مربوطه شاهد نیست و با توجه به کمبودسالن استاندارد اجرای زنده در پایتخت و فضای مونوپل برخی سالن‌ها که تنها با برخی تهیه کننده‌ها و برگزار کنندگان کنسرت همکاری دارند، صدای اعتراض فعالین این حوزه نیز به جایی نمی‌رسد.

*مرکز همایش های برج میلاد: ۶۰ میلیون تومان

سالن همایش های برج میلاد که پیشتر با رقمی حدود ۵۰ میلیون تومان (برای هر شب) واگذار می‌شد به ۶۰ میلیون تومان برای هر شب رسیده است. در حال حاضر این سالن برای یک اجرا رقم خام ۴۵ میلیون و دو اجرا ۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کند. جالب اینجاست که اغلب سالن‌های شهر تهران برای خدمات نور و صدا و تصویر جداگانه پول دیگری هم دریافت می‌کنند. همان‌طور که عنوان شد برج میلاد برای دو اجرا ۶۰ میلیون تومان دریافت می‌کند که این رقم با ارایه خدماتی چون نور و صدا و تصویر افزایش هم پیدا می‌کند و در مواردی به ۷۰ میلیون تومان هم می‌رسد. ضمن این که هزینه خام دو سانس در یک شب در روزهای ویژه و اعیاد ۷۰ میلیون تومان است.

*سالن میلاد نمایشگاه: ۶۵  میلیون تومان

سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران نیز که پیش از این با رقم ۵۷ میلیون تومان برای هر شب دراختیار برگزار کنندگان کنسرت قرار می‌گرفت، قیمت اجاره خود را برای یک شب و دواجرا به ۶۵ میلیون تومان افزایش داده است. که این رقم مجدد با ارایه خدمات نور وصدا و تصویر و … افزایش می‌یابد و گاها از مرز ۷۰ میلیون تومان هم تجاوز می‌کند.

*وزارت کشور: ۱۱۰ میلیون تومان

 در این بین رقم ۱۱۰ میلیون تومانی تالار اصلی وزارت کشور که پیش از این با حدود ۸۵ میلیون تومان در اختیار برگزار کنندگان کنسرت‌ها قرار می‌گرفت، جزو عجیب ترین اتفاقات این روزهاست. این سالن هم‌اکنون برای یک اجرا ۹۰ میلیون و برای دوسانس در شب رقم خام ۱۱۰ میلیون را دریافت می‌کند که مجددا با افزایش هزینه‌های نور و صدا و … به ۱۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

*سالن همایش‌های ایرانیان: ۴۰ میلیون تومان

در این بین سالن همایش‌های ایرانیان با حدود قیمت ۴۰ میلیون تومان که با توجه به نوساز بودن این سالن رقم قابل قبولی به نظر می‌آید، هنوز وارد این بازی نشده و تعرفه‌های خود را بالا نبرده است.

*تالار وحدت: ۱۰ میلیون

تالار وحدت نیز با قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر سانس اجرا همچنان رویه قبلی را پیش رو گرفته و هنوز تغییر قیمتی را نداشته است.

با توجه به قیمت‌های جدید سالنهای بزرگ کنسرت در پایتخت که همواره شاهد اجراهای پرطرفدار در آنها بوده و هستیم، به نظر می‌رسد باید در هفته‌های آینده شاهد نرخ  بلیت‌هایی بالای ۲۰۰ هزار تومان برای جبران این افزایش قیمت های سالن در تهران باشیم. سکوت دفتر موسیقی وزارت ارشاد که متولی اصلی برگزاری کنسرت در کشور است در این باره و نبود هیچ‌گونه مصوبه یا آیین‌ نامه‌ای در باره سالن‌های موسیقی باعث شده تا عملا مدیران عمدتا دولتی این مراکز به دلخواه خود قیمت را بالا ببرند. اتفاقی که ضربه مهلکی به صنعت نیمه‌جان موسیقی ایران خواهد زد.

به عنوان نمونه بسیاری از گروه‌ها و هنرمندان اصلا ریسک برگزاری کنسرت با هزینه‌های این چنینی را نخواهد پذیرفت و عطای آن را به لقایش خواهند بخشید. ضمن این که با این رویه کنسرت به یک کالای لوکس تبدیل می‌شود که تنها بخشی از جامعه با تمکن مالی بالا امکان بهره‌بردن از آن را خواند داشت و طیف پرشماری از مردم به خاطر این قیمت‌های سرسام‌آور عملا نمی‌توانند در یک کنسرت معمولی موسیقی هم حضور پیدا کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بلیت‌های ۲۰۰ هزار تومانی کنسرت‌ها در راه است!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید