آخرین خبر

«سرو شکسته» شنیدنی شد

«سرو شکسته» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که به آهنگسازی و تنظیم ستار هشیاری‌پور در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش آوای ایرانیان، آلبوم «سرو شکسته» یکی از تازه‌ترین محصولات منتشر شده در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که به آهنگسازی و تنظیم ستار هشیاری‌پور و خوانندگی محمد باقری منتشر شده است.

«شهر به شهر» با شعر هاتف اصفهانی، «ساز و آواز / دشتی، عود» با شعر حافظ، «باد خزونی» با شعر ستار هشیاری‌پور، «ساز و آواز / نوا به دشتی، تار» با شعر حافظ، «نفس نفس» با شعر ستار هشیاری پور، «ساز و آواز / دشتی به سه گاه، نی» با شعر حافظ و «بحرالطویل سه گاه مرکب» با شعر ستار هشیاری‌پور قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

ستار هشیاری‌پور آهنگساز و تنظیم کننده، محمد باقری خواننده، ستار هشیاری‌پور نوازنده تار و تنبور، روح‌الله الله دادی نوازنده نی، میثاق مهرپور نوازنده عود، بهنام ساطعی نوازنده کمانچه، امیرمهدی مقدم نوازنده عود، آرمان مهدیه – فرزاد میرزایی نوازنده سنتور، پویا جهانمردی نوازنده ویولا، محمدرضا نامدارپور نوازنده دف، امیرمهدی مقدم نوازنده تمبک و کوبه‌ای، آرش صفاآرایی، سعید رضایی، حمید لالی، کامبیز جهانبخش و مجتبی صادقی صدابرداران گروه اجرایی آلبوم «سرو شکسته» را تشکیل می‌دهند.

ستار هشیاری پور در یادداشتی به مناسبت انتشار این آلبوم نوشته است:

«آلبوم سرو شکسته شامل ۴ ترانه و تصنیف و ۳ ساز و آواز است که در ساز و آوازها سعی کرده‌ام به مرصع خوانی و مرصع نوازی بپردازیم چون مبحث مرصع تقریباً رو به فراموشی است و سعی کردم این راهگردانی را در موسیقی دوباره احیاء کنم که البته با آواز عالی آقای محمد باقری و همراهی دوستان عزیز در آلبوم میسر شد. مبحث مرصع خوانی و مرکب خوانی بسیار جای تامل و کار دارد. از دیگر خصوصیات این آلبوم اجرای ۲ تراک در موسیقی ایران است که حالتی تغییر یافته از موسیقی سنتی (ارکستراسیون) و موسیقی عامیانه بود که سعی من بر دوری از مسایل و حواشی این روزهای موسیقی بود تا مبادا ترانه و آهنگ‌ها از مسیر موسیقی دستگاهی سوی پاپ برود.

از سوی دیگر نظرم به احیای قالب بحرالطویل بود. قالبی عروضی که چند دهه پیش منسوخ شده و در حال حاضر کسی در این قالب نه آهنگی می‌سازد نه ترانه‌ای. بنده در این قالب آهنگی ساختم و ترانه‌ای سرائیدم به نام سرو شکسته که در آلبوم هم به صورت صوتی و هم تصویری قابل استفاده برای دوستان است….

در این روزگار که گمان می‌کردم دیگر نه مجالی برای ارائه آلبوم باشد ولی به لطف خداوند این توفیق حاصل شد تا بار دیگر با اثری خدمت همه صاحبدلان و دوستداران موسیقی سنتی ایران باشم. البته می‌دانم که در این روزگار کرونا زده دل هموطنان عزیزم باید توسط موسیقی خوب شعر خوب و هنر تقویت شود و این مهم فقط از طرف هنرمندان برمی‌آید.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«سرو شکسته» شنیدنی شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید