آخرین خبر

مواجهه با اجسادی که در خیابان راه می‌رفتند/زندگی میان خشم و تکرار

به گزارش آوای ایرانیان یو یوان کارگردان فیلم‌ کوتاه تجربی «اکنون» از کشور چین که به بخش بین‌الملل چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران راه پیدا کرده است، درباره این فیلم  گفت: به عقیده من مردم مانند مورچه‌ها هستند و گردش آن‌ها بی‌نهایت به نظر می‌رسد. زندگی خسته‌کننده شهری باعث می‌شود مردم بیشتر شبیه هم به نظر برسند. موضوع قسمت اول این فیلم «خشم» و «فرار» است. کار بیش از حد، رفتن به دنبال شهرت و ثروت، ظلم برای رسیدن به قدرت و جعل و دروغ، مردم را خسته می‌کند و باعث می‌شود صبر را نسبت به زندگی از دست بدهند.

 

وی ادامه داد: موضوع قسمت دوم فیلم هم «فراموش کردن» و «تکرار» است. گویی با فرارسیدن شب، همه چیز مانند یک رویا است و در نهایت آرامش به آدم‌ها باز می‌گردد اما وقتی خورشید طلوع می‌کند، همه افراد دوباره مشغول همان کارها می‌شوند.

 

این کارگردان تأکید کرد: برای توده‌های زحمتکش مردم، زندگی مانند «تکثیر» و «گردش» است. در طول دوران فراگیری کووید -۱۹ در سال ۲۰۲۲، من بدون هدف در خیابان با دوربینی به پشت راه می‌رفتم. خیابان‌های پکن در مقابل من بی‌جان بودند و گویی همه مردم با ماسک‌هایی که بر صورت داشتند مانند اجساد در حال راه رفتن بودند. بدون معطلی دوربین را روشن کردم و اولین عکس را گرفتم و این نقطه آغاز شکل‌گیری ایده این فیلم بود.

 

وی درباره حضور فیلم خود در جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در چین بسیار معروف است و من واقعاً می‌خواستم در این جشنواره شرکت کنم و با دوستانی که عاشق فیلم هستند ارتباط برقرار کنم.

 

یوان درباره ارتباط خود با سینمای ایران هم توضیح داد: زمانی که در پکن در کالج بودم، معلمم فیلم‌های ایرانی «طعم گیلاس» و «بچه‌های آسمان» را به ما نشان داد که آن زمان خیلی دوستشان داشتم. از همان زمان هم از میان کارگردانان ایرانی عباس کیارستمی و مجید مجیدی را می‌شناختم که امروز اصغر فرهادی هم به آن‌ها افزوده شده است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مواجهه با اجسادی که در خیابان راه می‌رفتند/زندگی میان خشم و تکرار”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید