آخرین خبر

“جنگ سیاره میمون‌ها” در اسکار + عکس

آوای ایرانیان: فهرست کوتاه نامزدهای جلوه‌های تصویری نودمین دوره جوایز اسکار همین طور اسامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در بخش اسکار موسیقی و ترانه‌های واجد شرایط برای حضور در بخش بهترین ترانه اعلام شد.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بامداد دوشنبه شب فهرست کوتاه نامزدهای جلوه‌های تصویری نودمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

فهرست کوتاه شامل ۱۰ فیلم است که بیشتر آن‌ها فیلم‌های پرهزینه مانند “بلید رانر ۲۰۴۹″، “دانکرک”، “نگهبانان کهکشان جلد ۲″، “جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای” و “جنگ سیاره میمون‌ها” هستند و در عین حال فیلم‌هایی چون اکشن-فانتزی کره‌ای “اکجا” و “شکل آب” گی‌یرمو دل تورو که با بودجه کمتر از ۲۰ میلیون دلار ساخته شده‌ است، به فهرست راه پیدا کرده‌اند.

اسامی فیلم‌های راه‌یافته به مرحله بعد به شرح زیر است:

“بیگانه: کاوننت”، “بلید رانر ۲۰۴۹″، “دانکرک”، “نگهبانان کهکشان جلد ۲″، “کونگ: جزیره جمجمه”، “اکجا”، “شکل آب”، “جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای”، “والریان و شهر هزار سیاره” و “جنگ سیاره میمون‌ها”.

سال گذشته “سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای” که با الهام از سری فیلم‌های “جنگ‌های ستاره‌ای” ساخته شد، نامزدی در بخش اسکار جلوه‌های تصویری را برای جان نول، موهن لئو، هال هیکل و نیل کوربولد به همراه داشت. دو سال پیش نیز “جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود” در این بخش نامزد شد. اولین فیلم “جنگ‌های ستاره‌ای” (۱۹۷۷) برنده اسکار جلوه‌های تصویری شد. دو فیلم بعدی این مجموعه سینمایی “امپراتوری ضربه می‌زند” و “بازگشت جدای” نیز در این بخش پیروز شدند.

اولین فیلم “بلید رانر” (۱۹۸۲) هم در بخش اسکار جلوه‌های تصویری نامزد شد، اما جایزه را به فیلم “ای.تی” باخت.

آکادمی چهارم دسامبر اسامی ۲۰ فیلم را برای رقابت در بخش جلوه‌های تصویری اعلام کرد. آن فهرست شامل فیلم‌های “دیو و دلبر”، “شبح درون پوسته”، “جومانجی: به جنگل خوش آمدید”، “لیگ عدالت”، “زندگی”، “لوگان”، “دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده قصه‌ نمی‌گویند”، “اسپایدرمن: بازگشت به خانه”، “ثور: راگناروک” و “واندر وومن” نیز بود.

میمون

سال گذشته جایزه اسکار بهترین جلوه‌های تصویری به “کتاب جنگل” از شرکت دیزنی رسید.

کمیته اجرایی شاخه جلوه‌های تصویری آکادمی فیلم‌های فهرست کوتاه را انتخاب کرد. اعضای این کمیته ششم ژانویه پس از دیدن گزیده‌ای ۱۰ دقیقه‌ای از هر ۱۰ فیلم فهرست کوتاه، پنج نامزد نهایی این بخش را انتخاب می‌کنند که اسامی آن‌ها ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ (۳ بهمن)، همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

نودمین دوره جوایز اسکار یکشنبه چهارم مارس ۲۰۱۸ (بامداد دوشنبه ۱۴ اسفند به وقت ایران) برگزار می‌شود.

رقابت ۱۴۱ موسیقی فیلم و ۷۰ ترانه در جوایز اسکار ۲۰۱۸

آکادمی همچنین دوشنبه شب اسامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در بخش اسکار موسیقی و ترانه‌های واجد شرایط برای حضور در بخش بهترین ترانه را اعلام کرد.

۱۴۱ موسیقی فیلم برای رقابت در نودمین دوره جوایز اسکار واجد شرایط هستند. این فهرست شامل تعدادی از برندگان قبلی اسکار شامل جان ویلیامز (برای دو فیلم “پست” و “جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای”)، هانس زیمر (“دانکرک”، “بلید رانر ۲۰۴۹” و “بچه رئیس”)، الکساندر دپلا (“شکل آب” و “سابربیکن”)، داریو ماریانلی (“سیاه‌ترین ساعت”) و مایکل جاکینو (“کوکو” و “جنگ سیاره میمون‌ها”) است.

حداقل سه آهنگساز زن در فهرست هستند، از جمله ریچل پورتمن (“اما”) برای “بهترین آن‌ها”، لورا کارپمن با “قدم” و “پاریس می‌تواند منتظر بماند” و تامار-کالی برای ” Mudbound”.

چند آهنگساز با سه فیلم یا بیشتر شانس خود را در جوایز اسکار امتحان می‌کنند، از جمله دانیل پمبرتن که با “تمام پول‌های دنیا” بیشترین شانس را دارد، پنجامین والفیش برای “آن” و به عنوان همکاری در آهنگسازی در “بلید رانر”، دنی الفمن با “لیگ عدالت” و کارتر برول برای “سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری”، “شگفت‌زده” و “خداحافظ کریستوفر رابین”

استفاده بیش از حد از ترانه یا موسیقی‌ای که از قبل وجود داشته، از مواردی است که یک فیلم را از رقابت در بخش اسکار موسیقی محروم می‌کند. برابر با این قانون دو فیلم “من، تونیا” و “بزرگ‌ترین شومن” برای رقابت در بخش اسکار موسیقی واجد شرایط شناخته نشدند.

جانی گرین‌وود که ۱۰ سال پیش برای فیلم “خون به پا می‌شود” ساخته پل تامس اندرسن واجد شرایط شناخته نشد و این مسئله با جنجال بسیار همراه بود، امسال با “جامه شبح” فیلم جدید اندرسن در بخش موسیقی رقابت می‌کند.

اعضای رأی‌دهنده شاخه موسیقی آکادمی می‌توانند در بخش بهترین موسیقی بر اساس اولویت به نهایت پنج فیلم رأی بدهند. پنج فیلمی که بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اند، به عنوان نامزدهای این بخش انتخاب می‌شوند.

سال گذشته ۱۴۵ فیلم برای رقابت در بخش موسیقی جوایز اسکار واجد شرایط شناخته شدند و جاستین هورویتس برای کار خود در فیلم “لا لا لند”جایزه اسکار این بخش را برد.

از سوی دیگر، آکادمی اعلام کرد که ۷۰ ترانه برای حضور در بخش بهترین ترانه جوایز اسکار امسال واجد شرایط هستند. این در حالی است که سال گذشته ۹۱ ترانه در این بخش واجد شرایط شناخته شدند.

ستاره‌های پاپ از جمله تیلور سوئیفت برای “نمی‌خواهم تا ابد زنده باشم” از فیلم “پنجاه طیف تاریک‌تر، ماریا کری برای “ستاره” از فیلم “ستاره”، نیک جوناس برای “خانه” از فیلم “فردیناند”، حضوری پررنگ در این فهرست دارند.

سارا باریلز (با ترانه‌ای از فیلم “نبرد جنسیت”)، الویس کاستلو (با ترانه‌ “نباید آن‌طور به من نگاه کنی” از فیلم “ستاره‌های سینما در لیورپول نمی‌میرند)، مری جی. بلایج (با ترانه “رود توانا” از فیلم “Mudbound”)، کامن (با ترانه‌ “برای چیزی برخیز” از فیلم “مارشال”)، کریس کورنل (با ترانه “قول” از فیلم “قول”) از دیگر چهره‌های شاخص فهرست هستند.

“با اسم خودت به من زنگ بزن” فیلم محبوب فصل جوایز با دو ترانه رقابت می‌کند. “Patti Cake$”، “ماشین‌ها ۳″، “دیو دلبر” و “Pulimurugan” دیگر فیلم‌هایی هستند که دو ترانه آن‌ها واجد شرایط شناخته شده است. “الیزابت بلو” و “دریاچه آتش” هر یک سه ترانه واجد شرایط دارند.

این من هستم” (بنج پاسک و جاستین پل) از فیلم “بزرگ‌ترین شومن” و “مرا به خاطر بسپار” (کریستن اندرسن-لوپز و رابرت لوپز) از فیلم “کوکو” نیز در فهرست حضور دارند. هر دو ترانه نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده‌اند و در این بخش با ترانه‌های “خانه”، “رود توانا” و “ستاره” رقابت می‌کنند.

در هفته‌های پیش رو اعضای رأی‌دهنده شاخه موسیقی آکادمی، یک فهرست یادآوری و یک کپی دی‌وی‌دی شامل صحنه‌هایی از تمام ترانه‌های واجد شرایط موسیقی دریافت می‌کنند. اعضاء‌ پس از دیدن کلیپ‌ها می‌توانند بر اساس اولویت به نهایت پنج ترانه رأی بدهند. پنج ترانه که بیشترین تعداد رأی را به دست آورده‌اند، به فهرست نامزدهای نهایی اسکار ترانه راه پیدا می‌کنند. از هر فیلم نهایت دو ترانه می‌توانند نامزد اسکار شوند.

سال گذشته اسکاربهترین ترانه به “شهر ستاره‌ها” از فیلم “لا لا لند” رسید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در ““جنگ سیاره میمون‌ها” در اسکار + عکس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید