آخرین خبر

ثبت ۱۱۷ نفر از بزرگان موسیقی

آوای ایرانیان: مریم زندی که مجموعه عکس‌هایش از چهره‌های هنری و ادبی شهرت دارد با رونمایی از کتاب «چهره‌های ۵، سیمایی از موسیقی معاصر ایران» این پرونده را بست.

مریم زندی عکاس درباره جشن انتشار کتاب «چهره‌های ۵، سیمایی از موسیقی معاصر ایران» و برگزاری نمایشگاهی با این محوریت گفت: این کتاب قرار است روز جمعه ۱ دی ماه در گالری ایوان رونمایی شود و در گالری ایوان به مدت یک هفته تعدادی از عکس های این کتاب به نمایش در بیاید.

وی افزود: تعداد عکس های این نمایشگاه ۲۴ عدد است اما افرادی که عکس آنها در کتاب است ۱۱۷ نفر هستند که من ۲۴ عدد از این عکس ها را برای نمایشگاه انتخاب کرده ام.

زندی اظهار کرد: از جمله افرادی که عکسشان در این کتاب موجود است عبدالوهاب شهیدی، احمد پژمان، مصطفی کمال پورتراب و… هستند. این را هم باید عنوان کنم که تعدادی از کسانی که عکسشان در کتاب موجود است فوت کرده اند چون عکاسی کتاب ۱۶ سال طول کشیده است.

این عکاس عنوان کرد: تقریبا عکس تمام بزرگان موسیقی سنتی و کلاسیک در این کتاب وجود دارد به جز چند نفر که برخی از آنها یا فوت کرده بودند یا اجازه عکاسی به دلایل مختلف ندادند برای مثال جلیل شهناز و حسن کسایی از جمله افرادی بودند که به دلیل بیماری، موفق به عکاسی از آنها نشدم.

وی بیان کرد: در این کتاب هم مثل ۴ جلد قبلی کتابی که قبلا منتشر شده، عکس ها به ترتیب سن در کتاب گذاشته شده است یعنی از مسن ترین شروع می شود و به جوان ترین ختم می شود ضمن اینکه در این کتاب از چهره های موسیقی سنتی و کلاسیک ایران عکاسی شده است و فعالان موسیقی پاپ و رشته های دیگر موسیقی نیستند.

زندی در پایان درباره ادامه این مجموعه گفت: فکر نمی کنم دیگر مجموعه چهره ها را ادامه بدهم هچنان که در مقدمه «چهره‌های ۵، سیمایی از موسیقی معاصر ایران» هم عنوان کرده ام که این آخرین کتاب چهره ها است

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ثبت ۱۱۷ نفر از بزرگان موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید