آخرین خبر

کیهان کلهر: همیشه به موسیی “شهنار” گوش میکردم

آوای ایرانیان: نوازنده برجسته کمانچه می‌گوید اسفند امسال همراه با اردال ارزنجان چند شب کنسرت در ایران خواهد داشت.

به گزارش آوای ایرانیان،  کیهان کلهر نوازنده برجسته ساز کمانچه درباره برنامه اجراهایش تا پایان سال جاری به هنرآنلاین، گفت: اسفندماه چند شب کنسرت با آقای اردال ارزنجان، نوازنده ترکیه ای خواهم داشت. در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز این اجراها هستیم و در صورتی که مجوز اجراها را دریافت کنیم، تاریخ دقیق اجرا‌ها را اطلاع‌رسانی‌ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تاکنون چند بار دیگر هم همراه با آقای ارزنجان در ایران روی صحنه رفته‌ایم و خوشبختانه استقبال مخاطبان از این اجراها طوری است که ما تمایل پیدا می‌کنیم این اجراها را تمدید کرده و دوباره برای مردم ایران هم‌نوازی کنیم.

او در خصوص آلبوم‌های در دست انتشار خود نیز گفت: دو آلبوم جدید از من در سال آینده منتشر می‌شود که یکی از آن‌ها مجموعه آثار اجراهای زنده من و “رامبراند تریو” است و دیگری مجموعه‌ای از من و آقای تومانی دیاباته نوازنده مطرح اهل مالی.

کلهر افزود: ضمن این‌که روز پنجم دی‌ماه نیز هشت آلبوم قدیمی من با نام‌های “در آیینه آسمان”، “تا بیکران دوردست”، “تنها نخواهم ماند”، “نخستین دیدار بامدادی”، “شهر خاموش”، “باران”، “جاده ابریشم” و گزیده‌ای از آلبوم‌های غزل ۱، ۲ و ۳ با عنوان “گزیده غزل” به‌صورت یکجا به بازار موسیقی عرضه خواهند شد.

کمانچه نواز مطرح کشورمان درباره حضورش در جشن سالانه موسیقی‌ما و اهمیت برگزاری چنین جشن هایی بیان کرد: دفعه اول بود که در این جشن حضور پیدا کردم و امیدوارم این جشن به موسیقی کشورمان کمک کند.

کلهر تأکید کرد: در کشور ما که دولت کاری به کارمان ندارد، خودمان باید از خودمان مراقبت کنیم و همدیگر را ببینیم. ازاین‌رو فکر می‌کنم کاری که سایت موسیقی‌ما انجام می‌دهد کار ارزنده و خوبی است.

کیهان کلهر در پایان این‌ گفت‌وگو در مورد معرفی اثری از موسیقی ایرانی به مخاطبان برای شنیدن موسیقی در شب یلدا گفت: من همیشه به تار آقای جلیل شهناز گوش کرده‌ام و همچنان هم صدای ساز ایشان را دوست دارم ولی هرکسی هر موسیقی که موردعلاقه خودش است را باید گوش کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کیهان کلهر: همیشه به موسیی “شهنار” گوش میکردم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید