آخرین خبر

آیا قوه قضاییه می‌تواند آثار جشنواره فیلم فجر را داوری کند؟

آوای ایرانیان: صبح امروز قوه قضاییه گفت که آثار جشنواره فیلم فجر را داوری می‌کند؛ اما موضوع از چه قرار بود؟

به گزارش آوای ایرانیان، صبح امروز شنبه دوم دی‌ماه خبری مبنی بر داوری آثار جشنواره فیلم فجر توسط هئیت داوران قوه قضاییه در بسیاری از رسانه‌ها منتشر شد. خبری که در نشست خبری دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی مطرح  شد و بسیاری این موضوع را به داوری آثار جشنواره توسط افرادی قبل از هیئت انتخاب نسبت دادند. اما  موضوع از چه قرار است؟

مهدی قربانپور مدیر بخش «تجلی اراده ملی» نیز به تسنیم گفت: ما از تصمیم قوه قضاییه برای حضور در بخش «تجلی اراده ملی» خرسندیم. البته هنوز قوه قضاییه فرمی بابت حضور این بخش پر نکرده است، اما هنوز فرصت باقی است و می‌تواند تا ۱۰ دی ماه نسبت به ثبت نام برای این بخش اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که در بخش از صحبت‌های آقای افتخاری آمده است، فیلم‌هایی را انتخاب کرده‌اند تا در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند، آیا امکان انتخاب آثار برای حضور در جشنواره فیلم فجر توسط قوه قضاییه وجود دارد؟؛ اعلام کرد: به هیچ عنوان امکان انجام چنین اتفاقی وجود ندارد. هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر چندی پیش توسط دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شده است و در حال انتخاب آثار هستند. قوه قضاییه تنها می‌تواند از بین ۲۲ اثری که هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر آن‌ها را برگزیده‌اند، داوری کرده و به فیلمی که مورد توجه‌شان قرار گرفته‌ است جایزه اهدا کنند.

بنابراین گزارش؛ بخش «تجلی اراده ملی» امسال در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر،‌ پس از سه سال به جشنواره بازگشته است و مدیریت آن را مهدی قربان‌پور برعهده دارد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آیا قوه قضاییه می‌تواند آثار جشنواره فیلم فجر را داوری کند؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید