آخرین خبر

«مشق نام لیلی» روی آنتن می‌رود/ مستندی از غلامحسین امیرخانی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی پروژه، مستند «مشق نام لیلی» در گرامیداشت غلامحسین امیرخانی چهره ماندگار خوشنویسی و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران به کارگردانی مریم طالبی انارکی یکشنبه بیست و ششم تیرماه ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

این مستند دهمین فیلم از مجموعه «چونان سرو» است که به سفارش شبکه مستند سیما و با تهیه‌کنندگی مصطفی رزاق کریمی از این شبکه تلویزیونی نمایش داده می‌شود.

طالبی انارکی با اشاره به اهمیت درک محضر بزرگان عرصه هنر و فرهنگ گفت: وقتی از مشاهیر و صاحبان سبک در تاریخ هنر سخن به میان می‌آید، عموماً باید آنها را با تورق کتب تاریخی بشناسیم. کم پیش می‌آید که توفیق ملاقات آنها از نزدیک نصیب ما شود. غلامحسین امیرخانی از نادر مردانی است که خوشبختانه در روزگار ما نفس می‌کشد که باید محضر او را از نزدیک درک کرد.

وی با اشاره به شخصیت این استاد برجسته خوشنویسی ایران افزود: منش، رفتار و ژرفای تفکر استاد امیرخانی منحصربه‌فرد است و البته سلوکی اخلاقی و هنری خاصی هم دارند که سعی شده است در مستند «مشق نام لیلی» در قالب گفتگو با خود استاد، شاگردان و نزدیکانشان به آن پرداخته شود.

کارگردان مستند «مشق نام لیلی» در ادامه گفت: در این فیلم، احوال، افکار و سلوک استاد امیرخانی به روایت چهره‌هایی چون حسن بلخاری رئیس گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، یدالله کابلی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، مجتبی سبزه استاد خوشنویسی و از شاگردان استاد امیرخانی، کیوان ساکت موسیقی‌دان و نوازنده نامدار تار و سه تار، علی شیرازی عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، امیراحمد فلسفی و مجتبی ملک‌زاده استادان خوشنویسی و خطاطی، سوگل مشایخی حافظ شناس و مفسر مثنوی معنوی و حسین رضوی فرد استاد پژوهش هنر و خوشنویسی به تصویر کشیده شده است.

تکرار مستند «مشق نام لیلی» دوشنبه بیست و هفتم تیر ساعت ۱۰، پنجشنبه سی ام تیر ساعت ۱۹:۳۰ و جمعه سی و یکم تیر ساعت ۱۲ از آنتن شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: مریم طالبی انارکی، مجری طرح: سعید وزیری، فیلمبردار: امیرشیرزایی، تدوین: امین الهی، نویسنده گفتارمتن: مجتبی سبزه، گوینده گفتار متن: کرامت یزدانی، نوازنده سه تار: کیوان ساکت و مشاور رسانه‌ای: صدرا صدوقی.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«مشق نام لیلی» روی آنتن می‌رود/ مستندی از غلامحسین امیرخانی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید